ترکیه از منظر ایتالیایی‌ها «تهدید جهانی» است

نظرسنجی جدید در ایتالیا نشان داد که شهروندان این کشور ترکیه را یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان قلمداد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، بر اساس نظرسنجی اخیر یک موسسه مطالعاتی ایتالیایی و یک مؤسسه نظرسنجی فرانسوی، شهروندان ایتالیایی معتقدند که ترکیه یکی از خطرناک‌ترین کشورها و تهدیدی برای کل جهان است.

به نوشته وبگاه «پروثیما» به نقل از بخش ترکیه‌ای زبان شبکه خبری «بی‌بی‌سی» در نظرسنجی که توسط موسسه ایتالیایی «مرکز مطالعات سیاسی بین المللی» و موسسه فرانسوی «ایپسوس» با مشارکت ۱۰۰۰ نفر به طور «برخط» مورخ ۹ تا ۱۱ دسامبر انجام شد، شرکت کنندگان با ۱۴ درصد ترکیه را یک تهدید قلمداد کردند.

نخستین بار در طول پنج سال انجام این نظرسنجی در ایتالیا است که شرکت‌کنندگان، ترکیه را تهدید بزرگ جهانی ذکر می‌کنند. در سال ۲۰۱۹ تنها هشت درصد ایتالیایی‌ها ترکیه را تهدید می‌دانستند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۸، سه درصد بود.

ترکیه در یونان نیز با نگاه بسیار منفی شهروندان این کشور مواجه است. در یک نظرسنجی که چندی قبل در یونان انجام شد اکثر یونانی‌ها موافق واکنش نظامی علیه ترکیه در صورت نقض حق حاکمیت مرزهای دریایی یا زمینی یونان بودند.

این دو کشور مدت‌هاست که باهم اختلاف دارند و هر دو همدیگر را به نقض حریم دریایی و هوایی خود متهم می‌کنند. اعزام کشتی‌های حفاری ترکیه به دریای مدیترانه به اختلافات دیرینه بین طرفین افزوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =