شیوه ترکیبی مناسب ترین راهکار آموزش در دوران کرونا

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد قم آموزش ترکیبی را به عنوان مناسب ترین راهکار آموزش در دوران کرونا برشمرد و علت حضور حداکثری متقاضیان ادامه تحصیل در این دانشگاه را کیفیت آموزش در فضای مجازی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز قم شهرداد دارابی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اعلام آغاز ثبت‌ نام متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برای ترم بهمن اظهار کرد: مهم‌ترین عامل ثبت‌ نام متقاضیان ادامه تحصیل و حضور حداکثری آنان در این واحد دانشگاهی می‌تواند کیفیت آموزشی ارائه دروس دانشگاهی توسط استادان مجرب و متعهد در فضای مجازی باشد که لازم است متقاضیان ثبت‌ نام با توجه به این ویژگی مهم دانشگاه محل تحصیل خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه  با همکاری همه‌جانبه همکاران  حوزه فناوری، کلاس‌ها در فضای مجازی به‌صورت حداکثری و منظم برگزار شده است، افزود: بدون تردید در برگزاری کلاس‌های حضوری، استفاده از وسایل کمک‌آموزشی و به‌کارگیری حواس دیداری و شنیداری نقش بسزایی در فرآیند آموزش دارد و این دانشگاه نیز مانند دیگر مراکز آموزش عالی با توجه به شرایط شیوع کرونا همه تلاش خود را در راستای حفظ کیفیت آموزش و جلوگیری از کاهش این مهم به‌کار گرفت.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه استادان در زمان مشخص در کلاس‌های درس مجازی حاضر و همه تلاش خود را در راستای تفهیم مطالب آموزشی به‌کار می‌گیرند، گفت: جلسات کلاس درس در سامانه ضبط می‌شود و دانشجویانی که حسب مورد قادر به حضور در کلاس نبوده‌اند، می‌توانند با دانلود محتوای جلسات از کلاس استفاده کنند.

دارابی با بیان اینکه همه کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی غیرحضوری است، عنوان کرد: از آنجا که آموزش ترکیبی مناسب‌ترین راهکار آموزش در دوران کرونا بوده است، تلاش می‌شود در صورت بهبود شرایط استان و اخذ مجوزهای لازم تعدادی از جلسات کلاس‌های دروس آزمایشگاهی یا عملی و برخی دروس مقاطع تحصیلات تکمیلی به‌ویژه دانشجویان دکتری برای دانشجویان بومی به‌صورت اختیاری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه یکی از پیامدهای ویروس کرونا می‌توانست کاهش جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی باشد؛ اما بضاعت مطلوب و اعتماد عمومی بالا به دانشگاه منجر به جذب حداکثری در ترم گذشته شده که این مهم نشان‌دهنده کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی استان قم است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه همه کسانی که دارای مدرک تحصیلی پایه هستند می‌توانند در فرآیند ثبت‌نام شرکت کنند، توضیح داد: متقاضیان در زمان ثبت‌ نام اصلی در دانشگاه باید در مقطع قبلی فارغ‌التحصیل و حداقل دارای مدرک موقت پایه باشند و تا قبل از پایان‌ترم نخست فرصت دارند اصل مدرک را به دانشگاه ارائه دهند.

دارابی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزان دبیرستان واحد پاس نکرده داشته باشند باید قبل از ثبت‌نام اصلی در دانشگاه واحدهای درسی خود را پاس کنند در غیر این صورت می‌توانند در راستای جلوگیری از تداخل تحصیلی‌ترم بعد ثبت‌نام کرده و در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایسکانیوز، ثبت‌نام ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی قم بر اساس سوابق تحصیلی برای ترم بهمن از اول دی جاری در سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org آغاز شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084962

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =