عبدالله: در دور دوم گفت‌وگوها تمرکز اصلی باید بر کاهش جنگ باشد

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با ابراز امیدواری از اینکه در دور دوم گفت‌وگوها، پیشرفت‌ها برای آتش‌بس به‌میان آید، تاکید کرد در این دور از مذاکرات باید تمرکز اصلی بر کاهش جنگ در افغانستان باشد.

به گزارش گروه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت که افزایش خشونت‌ها این کشور را به مسیر تاریکی پیش خواهد برد و باید در دور دوم گفت‌وگوهای صلح تمرکز اصلی بر کاهش جنگ در افغانستان باشد.

عبدالله همچنین ابراز امیدواری کرد که در دور دوم گفت‌وگوها، پیشرفت‌ها برای آتش‌بس به میان آید.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان هرچند از گروه طالبان و یا گروه دیگری نام نبرده، اما گفته است که با کشتار بیشتر، امتیاز سیاسی بدست نمی‌آید.

با این حال در آستانه سال نو میلادی و وعده رییس جمهور آمریکا مبنی بر بازگرداندن بخش بزرگی از سربازان آمریکایی از افغانستان، سه مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا در هفته اخیر به کابل آمدند، اما در مورد خروج نیروها چیزی نگفته‌اند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا افزایش خشونت‌ها در افغانستان را نگران‌کننده خوانده و خواهان آتش‌بس پایدار در افغانستان شده‌است.

قرار است دور دوم گفت‌وگوهای صلح میان هیات‌های دولت افغانستان و طالبان در تاریخ پنجم ژانویه سال آینده‌ میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/ ر

کد خبر: 1085202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =