آخرین سفر «مایک پنس» به خاورمیانه لغو شد

سخنگوی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی از لغو سفر برنامه ریزی شده معاون رئیس جمهور این کشور به سرزمینهای اشغالی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، در حالی که برخی از منابع نزدیک به «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا از سفر این مقام به بحرین، لهستان و فلسطین اشغالی پس از پایان نشست مشترک کنگره در ششم ژانویه خبر دادند، سخنگوی سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی روز چهارشنبه در گفتگو با روزنامه تایمز اسرائیل اعلام کرد که دیدار برنامه ریزی شده پنس از فلسطین اشغالی لغو شده است.

مقامات آمریکا هنوز دلیلی برای لغو این سفر ارائه نکرده اند؛ سفری که می‌توانست آخرین دیدار معاون رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی پیش از ترک کاخ سفید باشد.

این در حالی است که اوایل ماه میلادی جاری، اسناد دولتی که به رؤیت رسانه خبری پولیتیکو رسید حکایت از آن داشت که پنس در نخستین سفر خارجی خود در دوران شیوع کرونا به بحرین، لهستان و فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

همچنین امکان توقف در بلژیک و سایر کشورها در طول این سفر در دست بررسی بود، اما بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش دارد که تمام این مقاصد سفری از برنامه سفر معاون رئیس جمهور حذف شده است.

با این حال وزیر هماهنگی منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و عضو حزب لیکود با اشاره‌ای مختصر به سفر مایک پنس به فلسطین اشغالی گفت که مقامات محلی در حال تمهید و تدارک این دیدار هستند.

شایان ذکر است که آخرین سفر مایک پنس به خارج از آمریکا به ژانویه ۲۰۲۰ و دیدار او از شهرهای رم و بیت المقدس بر می‌گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =