همایش بین‌المللی علوم انسانی و حکمت اسلامی برگزار می‌شود/ ارائه خدمات علمی اولویت اول دانشگاه آزاد اسلامی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری همایش بین‌المللی علوم انسانی و حکمت اسلامی با ۱۲ کمیسیون تخصصی و علمی به‌صورت مجازی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی  در  نشست هیات اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان که به میزبانی واحد اهواز برگزار شده بود، به اهمیت و نقش دانشگاه در حل مسایل و مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات اجتماعی جزو اولویت دوم دانشگاه آزاد اسلامی و خدمات علمی از الویتهای اول این دانشگاه است.

وی  دانشگاه قوی و کارآمد را دانشگاه موضوع محور خواند و از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه علم محور به موضوع محور خبر داد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست همچنین با اشاره به راه اندازی دانشکده پیشرفت  اسلامی ایرانی و دوره های آموزشی و مهارتی با استفاده از اساتید و گروه های تحقیقاتی به منظور رفع مشکلات و معضلات در استان خوزستان شد.

خسروپناه با اشاره به حوادث و اتفاقات اخیر در استان خوزستان بویژه در مسئله آب گرفتگی و مشکلات فاضلاب گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان با تشکل کارگروه ویژه و حضور اساتید مجرب خود، به رفع این مشکل و ارائه راهکارهای عملیاتی به نهادهای مربوطه کمک کند.

وی مطالبه گری تولید علم، تجاری سازی علم، شناسایی و رفع مشکلات و مسائل جامعه را از ویژگی های مورد نیاز برای اساتید دانشگاه خواند و خواستار ایجاد جنبشی جدید در این زمینه شد.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی   همچنین از برگزاری همایش بین المللی علوم انسانی و حکمت اسلامی و تصویب آن در شورای دانشگاه خبر داد و گفت: این همایش با 12 کمیسیون تخصصی و علمی سال آینده به صورت مجازی برگزار می شود.

خسرو پناه افزود: محورهای این همایش به همراه نحوه شرکت و فراخوان آن نیز بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: این همایش کلیه رشته های مرتبط از قبیل روان شناسی، جامعه شناسی، تعلیم و تربیت، علوم سیاسی، علم اقتصادی، مدیریت، فقه و حقوق، خانواده، فضای مجازی، فرهنگ و تمدن اسلامی، هنر، ادبیات و زبان شناسی و معماری را در بر می گیرد.

حجت الاسلام و الملسمین فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  استان خوزستان نیز در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به حاضرین و گرامیداشت ایام فاطمیه(س) و اولین سالگرد شهادت سردارسلیمانی و ابومهدی المهندس، به ارائه گزارشی از فعالیتهای این دانشگاه در زمینه های اجتماعی و فرهنگی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی عطایی نسب رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه آزاد اسلامی خوزستان نیز در سخنانی با بیان اینکه در دنیا هیچ چیز بدون حساب و کتاب نیست گفت: اگر کارها برای خدا و با نیت الهی انجام شود، آثار و برکات عمل بیشتر نمایان می شود.

بنابراین گزارش اعضای هیات اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف ارائه کردند.

در پایان این نشست، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در دیدار با آیت الله موسوی جزایری و آیت الله شفیعی نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به ارائه گزارشی از فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های علمی، فرهنگی، علوم انسانی و هنر پرداخت.

کد خبر: 1086211

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =