آیت الله مصباح خاری در چشم لیبرالیست‌ها و ضدانقلاب بود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آیت الله مصباح یاری مخلص و همرزمی مجاهد برای امام خمینی و مقام معظم رهبری و خاری در چشم مارکسیست‌ها و لیبرالیستها و ‌ضد انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: عروج ملکوتی استاد حکیم، فقیه مفسر، مجاهد انقلابی و متفکر مجتهد حضرت علامه آیت الله مصباح یزدی در سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دانشمند هسته ای حاج محسن فخری زاده، غم سنگین دیگری بر دل ولایتمداران ومومنان نهاد.

در این پیام تصریح شده است: آیت الله مصباح یزدی، شخصیت کم نظیر جهان اسلام بود که رسالت گفتمان سازی سیاست اسلامی را از بنیان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی آموخت و گفتمان سازی حکمت اسلامی را از استادش علامه طباطبایی و علامه شهید مطهری پیروی کرد و سلوک معنوی و طی کردن منازل عرفانی را به ویژه هنگام اقامه نماز در مدرسه عرفانی استادش آیت الله العظمی بهجت فرا گرفت. 

در این پیام بیان شده است: وی با منطقی عقلی و حکمتی قرآنی و بیانی رسا به تبیین و اثبات باورهای دینی و ارزش های اسلامی و آرمان های جمهوری اسلامی و دفاع از آن ها پرداخت.او یاری مخلص و همرزمی مجاهد برای امام خمینی و مقام معظم رهبری و خاری در چشم مارکسیست‌ها و لیبرالیستها وضد انقلاب  بود.

در این پیام عنوان شده است: مصباح، مصباح عقول و قلوب بود که در بحرهای عمیق قرآن و برهان و عرفان اهل بیتی شنا می کرد. وی نه تنها یک فلسفه دان که فیلسوف و نظریه پردازی توانا در فلسفه اسلامی و فلسفه اخلاق و فلسفه جامعه و فلسفه سیاست و فلسفه معرفت و ... بود.

در ادامه این پیام ذکر شده است: خدمات وی در تأسیس موسسه در راه حق و بنیاد باقر العلوم علیه السلام و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و تربیت استادان متخصص در علوم انسانی اسلامی و تولید آثار علمی ارزشمند، کم نظیر و شگفت انگیز بود، افسوس که بسیاری از مدرسان علوم انسانی کشور از این دستاورد عظیم بی اطلاع اند.

در بخش دیگر این پیام آمده است: شخصیت استاد مصباح برای متفکران و سیاستمداران جهان شناخته شده بود به طوری که  برخی از اهل فلسفه در روسیه و آمریکا و اروپا و آفریقا و شرق آسیا و جوامع دیگر اندیشه های او را دنبال می کردند.حوزه های علمیه، حکیم بزرگی را از دست داد. شاید مثل او با تربیت صدها طلبه پس از یک قرن در جامعه اسلامی یافت شود.

در انتهای این پیام تاکید شده است: بنده ناقابل که از دهه شصت تا کنون خوشه چین خرمن معرفت و حکمت و هدایت این اندیشمند فرزانه بودم و اینک از فراق این حکیم صمدانی به شدت عزادارم، این مصیبت و ثلمه سنگین ارتحال شیخنا العلامه آیت الله مصباح یزدی را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم عج و مقام معظم رهبری و خانواده معظم و فرزندان ایشان به ویژه حجج اسلام دکتر علی مصباح یزدی و مجتبی مصباح یزدی و دامادشان جناب حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی و همه شاگردان و علاقمندان و استادان و طلاب حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور تسلیت عرض می کنم.
رضوان و جنت و ریحان الهی و ضیافت علوی نصیب این مجاهد فی سبیل الله باد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =