حوزویان و دانشگاهیان از ارکان امت دولت ساز هستند

رئیس بنیاد مکتب انقلاب اسلامی گفت: حوزویان، دانشگاهیان، دستگاه‌های همراه و سایر اقشار همراه از ارکان امت دولت ساز هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، علی ثقفی در دوره تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب به دومین مرحله دولت سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اشاره و راه آن را ایجاد یک حرکت عمومی در جامعه دانست و گفت: حرکت عمومی نیازمندی تحول عمومی در جامعه است.

وی ضمن تشریح ویژگی‌های جوان مومن انقلابی گفت: جوانان انقلابی و متعهد محور حرکت عمومی انقلاب هستند و با ورود جوانان به حرکت عمومی انقلاب تحول سه گانه و عظیم ایجاد می‌شود و عناصر حرکت عمومی شامل شناخت صحنه، جهت گیری به سمت جامعه و تمدن اسلامی است که با هدایت، تمرکز، پیگیری ورود جوانان محقق می‌شود. 

رئیس بنیاد مکتب انقلاب اسلامی به مراحل تحقق دولت اسلامی و جامعه اسلامی در مرحله دوم انقلاب  اشاره کرد و گفتند: جنبش جامه سازی جوانان شامل هفت پیشران بیانیه گام دوم می شود و منجر به حرکت عمومی دولت سازی(تحول عمومی در کشور – تحول عمومی در مردم ) می‌شود و در مرحله بعد تشکیل دولت اسلامی( تشکیل دولت جوانان حزب اللهی ) اتفاق می‌افتد و جامعه سازی و تشکیل جامعه نمونه اسلامی شکل خواهد گرفت.

وی  نقشه راه دولت سازی مبتنی بر آموزه‌های مکتب انقلاب اسلامی را تبیین کردند و گفتند حوزویان با ایجاد جریان تبیینی و هدایت ایمانی و دانشگاهیان با اعتمادسازی با موج جنبش جامه سازی جوانان برای دولت سازی می توانند منجر به تحول عمومی و بعد حرکت عمومی و درنهایت منتج به دولت اسلامی شود 

 ثقفی در ادامه به ارکان امت دولت ساز اشاره کردند و گفتند حوزویان، دانشگاهیان، دستگاه‌های همراه و سایر اقشار همراه از ارکان امت دولت ساز هستند و لازمه تشکیل امت  تحول ایمانی ،تحول گفتمانی و تحول تشکیلاتی است.

رئیس بنیاد مکتب انقلاب اسلامی به چهار تحول برای تشکیل امت اسلامی اشاره کردن و گفتند : اول تحول ایمانی است که منتج به بصیرت ، معرفت و معنویت میشود ، تحول گفتمانی که باعث گفتمان سازی اصول و ارزشهای انقلاب اسلامی در درون خود و امت می شود و تحول ساختاری که باعث ایجاد و تقویت روابط و ضوابط تشکیلاتی اصیل و کارآمد در خود و امت میشود و تحول در رفتار هست که مدیریت راهبردی و ایجاد هماهنگی عملیاتی بر اساس یک نقشه راه ایجاد می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =