جذب مدرسان معارف در دانشگاه علمی کاربردی از طریق فراخوان

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علمی کاربردی گفت: جذب مدرسان گروه معارف صرفاً از طریق فراخوان سراسری و اجازه تدریس نیز براساس دروس درج شده در مجوز تدریس انجام می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، محسن محمدزاده از برگزاری موفق چهارمین و پنجمین نشست از مرحله دوم دوره توانمندسازی رؤسای مراکز آموزشی با عنوان «دانش و مهارت‌های لازم مدیریتی در مراکز آموزش علمی‌کاربردی» خبر داد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد: در این دوره به منظور بهره‌برداری بهتر و بیشتر رؤسای مراکز، تریبی اتخاذ شد تا لینک فایل‌های صوتی- تصویری نشست‌ها به مدت یک هفته کاری از تاریخ برگزاری، در اختیار رؤسای مراکز آموزشی ذیربط قرار گیرد.

در ادامه، در بخش اول این دوره حامد باقری رئیس مرکز امور مدرسین به تبیین شرایط، ضوابط و مقررات مدرسان علمی‌کاربردی پرداخت و با توجه به تاکید نظام آموزش‌های علمی‌کاربردی بر رفع نیاز بازار کار؛ مدرس ایده‌آل این نظام را مدرسی دانست که بتواند تجربیات شغلی خود را به دانشجویان انتقال دهد.

وی در ارتباط با رعایت ضوابط و مقررات مدرسان بر رعایت سقف تدریس مجاز برای دروس نظری، عملی (آزمایشگاهی یا کارگاهی)، حضور مدرسان در اجرای دقیق و کامل ساعات کاربینی و کارورزی، پوشش کامل سرفصل‌ها و عدم در اختیار گذاردن نام کاربری و کلمه عبور مدرس به غیر، انعقاد قرارداد تدریس در شروع نیمسال تحصیلی و پرداخت کامل حق التدریس در موعد مقرر و نیز تسلط رؤسای مراکز آموزشی بر ضوابط ذیربط و نظارت بر حسن اجرای کامل آن‌ها، تاکید کرد.

سپس صنعتی معاون آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن تشریح فرآیند جذب و سامانه جام اظهار کرد: جذب مدرسان گروه معارف صرفاً از طریق فراخوان سراسری و اجازه تدریس نیز بر اساس دروس درج شده در مجوز تدریس انجام می‌شود.

همچنین ضرورت گذراندن دوره تربیت مدرس برای این گروه از مدرسان برای دریافت یا تمدید مجوز تدریس و نیز آشنایی کامل رؤسای مراکز با ضوابط و مقررات مدرسان به منظور هدایت امور ذیربط را از نکات قابل توجه و مهم این بخش، برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =