شعار مرگ بر آمریکا راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است/ مهمترین پیامد شهادت سردار سلیمانی همبستگی ملی بود

رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در چهارمین نشست از سلسله نشست های تبیین مکتب سلیمانی گفت: حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، چهارمین نشست از سلسله نشست های تبیین مکتب سلیمانی با حضور محمدباقر خرمشاد استاد دانشگاه علامه طباطبایی و رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی و انقلاب اسلامی برگزار شد که در ادامه گزارش مختصری از صحبت‌های خرمشاد ارائه می‌شود.

در این جلسه محمدباقر خرمشاد از منظر جامعه شناختی به آثار، پیامدها و تبعات اجتماعی درونی و بیرونی شهادت شهید سلیمانی پرداخت. نکته ای که وی در سخنان خود مفروض گرفت این بود که پدیده سلیمانی و شهادت او را غیر عادی، چند بعدی، غیر طبیعی و بسیار بزرگ قلمداد کردند. چرا که شهادت‌سردار ایرانی دور از وطن و در عراق و به فرمان مستقیم رئیس جمهور آمریکا رخ داد. این پدیده عادی نیست که هر روز بتوانیم ببینیم و شاید هر چند ده سال یکبار رخ  دهد. لذا شهادت سلیمانی پدیده پیچیده ای است. دلیل دوم غیر عادی بودن این پدیده، تعظیم یک ملت، شاید بتوان گفت تعظیم دو ملت عراق و ایران و حتی آزادگان جهان در برابر شهدای مکتب مقاومت است.

 خرمشاد در ادامه به 5 پیامد و تبعات داخلی شهادت سردار سلیمانی از جمله زمان مهم این اتفاق که منجر به همبستگی ملی ایران شد، یعنی سیزدهم دی ماه ۹۸ که دو سال پس از فشار حداکثری آمریکا و بالا رفتن هزینه سوخت و شورشهای آبان ۸۸ اتفاق افتاد.

به گفته استاد دانشگاه علامه طباطبایی شهادت سردار سلیمانی همبستگی ملی ایجاد کرد. دومین اثر او ارائه انسان تراز انقلاب اسلامی است. سومین پیامد داخلی امروزی سازی و عینی سازی اسوه‌های جنگ تحمیلی مانند شهید همت، باکری، کاظمی و چمران است

 وی در ادامه افزود: شهادت سردار سلیمانی اسوه‌های گذشته را دوباره احیا کرد و گام دوم انقلاب اسلامی را برداشت. پیامد چهارم داخلی مکتب سازی از یک شخصیت کاریزماتیک و استثنایی است که محصول عرفان امام و عرفان دفاع مقدس است.

خرمشاد سلیمانی را به عارفی سالک و اصل و مجاهد تعبیر کرد. او برای حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و علمی الگو شد و در این حوزه ها افرادی چشم به راه سلیمانی ها هستند. اثر پنجم داخلی این بود که شهادت او حجتی بود که حجت را بر همه تمام کرد. برهانی برای انقلابیونی شد که امروزه را روزگار انقلابی‌گری نمی‌دانند یا ضعف در انقلابی‌گری پیدا کرده اند.

رئیس سابق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه به پنج پیامد و تبعات خارجی شهادت سلیمانی اشاره کرد از جمله احیای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی در بیرون مرزها در پرچالش ترین شرایط روزگار.

او افزود: حیات و شهادت شهید سلیمانی عامل وحدت جبهه های مقاومت شد. پیامد دوم خارجی شهادت سلیمانی، زمینه‌سازی لازم و گسترده اخراج آمریکایی‌ها از منطقه شد و سومین پیامد، تجربه تاریخی و احیای دوباره آمریکاستیزی است و پاسخ درستی به چرایی شعار مرگ بر آمریکا فراهم کرد.

به گفته خرمشاد شعار مرگ بر آمریکا یک راهبرد اساسی در نظریه انقلاب اسلامی است. پیامد چهارم خارجی، بسته شدن نطفه عمیق نفرت در کل ملت ایران از آمریکاست. پنجمین پیامد خارجی خلق اسطور های جدید برای مبارزه ضد امپریالیسم در جهان به ویژه جهان اسلام است.

به گزارش ایسکانیوز، این سخنرانی با پرسش و پاسخ اساتید به پایان رسید.

انتهای پیام /

کد خبر: 1087338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =