۱۲ نشریه دانشجویی جدید در واحد کرمانشاه تاسیس می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از تاسیس ۱۲ نشریه جدید دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبرداد.

مریم اسلام پناه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت کانون‌های دانشجویی این واحد دانشگاهی اظهارکرد: درحال حاضر ۶ کانون دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه فعالیت دارند که باتوجه تغییر کارشناس و مسئول کانون‌های دانشجویی واحد، امیدواریم شاهد تحولات خوبی در زمینه اقدامات این کانون‌ها در سطح استان باشیم.

وی افزود: به همت کارشناسان و همکاران ما در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه، مجوز تاسیس ۱۲ نشریه دانشجویی اخذ شده است؛ در ۲ هفته گذشته بیشتر تمرکز ما بر ساماندهی فعالیت این نشریات بود تا بتوانیم در حوزه تولید محتوای رسانه‌ای نیز اثر گذار باشیم. البته گسترش و راه‌اندازی کانون‌های دانشجویی جدید نیز بخش دیگری از فعالیت‌های ما در ماه‌های آینده خواهد بود.

اسلام پناه ادامه داد: اطلاع رسانی لازم درباره نحوه کار نشریات دانشجویی انجام شده و جلسات متعددی را با دانشجویان فعال در حوزه نشریات برگزار کرده‌ایم. تمرکز ۱۲ نشریه جدید واحد کرمانشاه بر حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد بود؛ البته به دنبال این هستیم که برخی از این نشریات، در حوزه‌های هنری و ورزشی نیز فعالیت داشته باشند تا واحد کرمانشاه در تمامی حوزه‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه تا بدین لحظه دانشجویان استقبال خوبی نسبت به فعالیت در نشریات دانشجویی داشته‌اند و محتواهای خوبی برای بارگزاری در نشریه تولید شده است. باتوجه به این که برخی از دانشجویان تجربه کار در زمینه نشریات را نداشته‌اند اما محتوای خوبی را تولید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برای فعالیت هرچه بهتر دانشجویان در نشریات، چند کارگاه آموزشی را با حضور استادان برتر این حوزه برگزار کردیم تا دانشجویان با نحوه کار در نشریه بیشتر آشنا شوند. این کارگاه به مدت ۳ روز در معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت. البته کارشناس فرهنگی دانشگاه نیز به صورت مستمر با دانشجویان فعال در نشریات در ارتباط است و فعالیت‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند. 

اسلام پناه درباره چگونگی حمایت از نشریات دانشجویی گفت: براساس صحبتی که در شورای نظارت بر نشریات دانشجویی داشتیم، به دنبال این هستیم که تا حد امکان از فعالیت نشریات دانشجویی حمایت کنیم تا عملکرد بهتری را داشته باشند. به همین منظور برای هرکدام از نشریات دانشجویی در مرحله اول فعالیت خود مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در مراحل بعدی در صورت تولید محتوای قوی، حدود ۵۰۰ هزارتومان در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمانشاه خاطرنشان کرد: دانشجویان فعال در نشریات می‌توانند از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه برای انجام فعالیت‌های خود استفاده کنند و سعی خواهیم کرد تا حد امکان، زیرساخت‌های مناسب را برای کار آن‌ها فراهم کنیم. نشریات واحد کرمانشاه طی این مدت آمادگی لازم را برای حضور در جشنواره قلم کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087555

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =