پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اعلام کرد که از مهر سال آینده با پذیرش دانشجوی خارجی به سمت بین‌المللی‌شدن پیش خواهیم رفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه و جمعی از پژوهشگران و استادان برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در این مراسم اظهار کرد: برای ساختن کشور، باید پژوهش در دانشگاه به سمت اجرایی شدن سوق داده شود تا دانشگاه مسئله‌محور شکل بگیرد و بتواند در جهت حل مشکلات و معضلات مردم گام بردارد.

داریوش جاوید اضافه کرد: در اینصورت پژوهش‌ها راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه خواهد بود و مردم به سمت دانشگاه سوق پیدا خواهند کرد.

وی افزود: با حمایت از پژوهشگران می‌توان طرح‌های علمی، پژوهشی دانش‌بنیان را به ثروت تبدیل کرد و با وجود بسیاری از محدودیت‌ها، آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد را به‌عنوان مجری طرح‌های پژوهشی اعلام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی فقط براساس شهریه تحصیلی دریافتی از دانشجویان اداره می‌شود و با وجود تنگناها، ذره‌ای بار بر روی دوش دولت نگذاشته است.

جاوید با انتقاد از کسانی که اخیراً زمزمه دولتی شدن دانشگاه آزاد اسلامی را سرداده‌اند، در شرایط کنونی آن را غیرواقعی و کاری نشدنی عنوان کرد.

وی، عملکرد حوزه پژوهش واحد بروجرد را مناسب عنوان کرد و توضیح داد: طی ۳-۴ سال اخیر برای نخستین‌بار موفق شدیم در جشنواره فرهیختگان سه رتبه کسب و سه آزمایشگاه همکاراستاندارد راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با بیان اینکه امسال از تعداد چهار پژوهشگر برتر استان لرستان، دو پژوهشگر از این دانشگاه انتخاب شده است، ادامه داد: در این راستا بیش از ۴۰ دوره کوتاه‌مدت برگزار کردیم و نشریه علمی ما موفق به کسب عنوان بین‌المللی شد.

جاوید تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد سال گذشته به‌عنوان دبیرخانه کنسرسیوم گیاهان دارویی انتخاب و نخستین شرکت دانش‌بنیان را در سال ۹۸ راه‌اندازی کرد.

وی گفت: با وجود کاهش دانشجو در سراسر کشور و بیش از ۱۰ دانشگاه در شهرستان بروجرد در چهار سال گذشته کاهش دانشجو نداشته‌ایم و این نشان از کیفیت آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با بیان اینکه از مهر سال آینده با پذیرش دانشجوی خارجی به سمت بین‌المللی شدن پیش خواهیم رفت، تأکید کرد: با وجود برخی کمبودها حرکت در واحد بروجرد رو به جلو است و از نظر مالی نیز با طلبی که از دانشجویان و بنیاد شهید داریم در مقایسه با بسیاری از واحدها وضعیت مطلوب‌تری داریم.

در پایان این مراسم از رضا صابونچی پژوهشگر برتر استان لرستان و واحد بروجرد در رشته علوم انسانی، علی آریاپور پژوهشگر برتر استان لرستان و واحد در رشته‌ کشاورزی، مریم‌ رضائیان در رشته پیراپزشکی، حسین لاری یزدی از دانشکده علوم پایه، کریم آدینه‌وند رشته فنی و مهندسی، زهره فائزی‌زاده و امیر قریب به‌عنوان هسته فناور برگزیده مرکز رشد، دانشجو عباس باقری رساله دکتری برگزیده در رشته تربیت بدنی، علیرضا پورداودی رساله دکتری برگزیده در رشته نرم‌افزار کامپیوتر و معصومه گودرزی پژوهشگر برگزیده باشگاه پژوهشگران جوان در رشته معماری ۱۰ نفر از پژوهشگران و محققان و برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =