اظهارات جنجالی قلعه‌نویی علیه داوری‌های لیگ برتر

سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان از اشتباهات متوالی داوری علیه تیمش در لیگ بیستم انتقاد شدیدی کرد و نسبت به عملکرد چند داور نام‌آشنای لیگ برتری موضع تندی گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیر قلعه‌نویی سرمربی باتجربه فوتبال ایران که در ادوار مختلف لیگ‌برتر کمتر در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شد، حالا به یکی از میهمانان پای ثابت برنامه فوتبال برتر بدل شده و پس از حضور در استودیو برنامه، این‌بار به عنوان میهمان تصویری با محمدحسین میثاقی گفتگو کرد؛ قلعه‌نویی در گفتگوی خود برنامه فوتبال برتر، به انتقاد از تصمیمات داوری علیه تیمش پرداخت و این اشتباهات را اتفاقی ندانست!

سرمربی گل‌گهر در بخش آغازین صحبت‌های خود گفت: قبل از این‌که بخواهم وارد بحث فصل جدید بشوم، باید یک نکته را بگویم؛ این اشتباهات و اتفاقات داوری چندین سال است که در حال افتادن بوده و به نظر من اتفاق نیست. چرا که اتفاق یعنی شما یک مورد را سوت بزنی و یک مورد ضرر کنی اما در این چند سال گذشته ما بارها ضرر کردیم و دیگر نمی‌توان به آن اتفاق گفت، به نظر من این اشتباهات وقتی پشت سر هم و سریالی باشد -اشتباهاتی که به واسطه آن ما جام از دست دادیم- که اگر خواستید می‌توان نکته به نکته بررسی کرد نمی‌توان اتفاق نام گذاشت بلکه یک عقبه برای آن می‌بینم.

وی افزود: جالب است که برای امیر قلعه‌نویی این اتفاقات رخ می‌دهد و برای تیم‌ها نیست، یعنی اگر مسئولیت ذوب‌آهن را من داشته باشم در آن‌جا اشتباهات داوری رخ می‌دهد؛ پس از آن به سپاهان رفتم، همان داورها علیه من در سپاهان می‌گیرند. در این فصل هم که به گل‌گهر آمدیم، ببینید چون تیم ما سال دومی است که در لیگ برتر حضور دارد و بسیار مدیران پرتلاش و خوبی هم دارد که در زمینه زیرساخت‌ها زحمت می‌کشند، شما را به خدا اگر مشکلی با امیر قلعه‌نویی است به این تیم که سال دوم حضورش در لیگ برتر است و بازیکنان آن تیم مخلصانه مشغول کار کردن هستند، چرا باید به خاطر قلعه‌نویی مجموعه گل‌گهر و بازیکنانی که پنج ماه است شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، ضرر کنند.

قلعه‌نویی با ادامه انتقادات خود از داوری‌ها علیه خودش گفت: من این‌ها را اتفاق نمی‌بینم بلکه سریال می‌بینم؛ من خواهش می‌کنم هر کسی که من اسم آوردم به او وقت بدهید تا روی خط بیاید و صحبت کند و از خودش دفاع کند اما وقتی شما می‌بینید که داوران بزرگ کشورمان، داورانی که من به آن‌ها ارادت دارم، مثلا آقای اشکان خورشیدی. چطور می‌شود که ایشان در هر بازی که داور تیم من است، اشتباه می‌کند؟ به طور مثال بازی سایپا و ذوب‌آهن یا بازی سپاهان و تراکتور و یا بازی گل‌گهر و تراکتور.

امیر قلعه‌نویی در تکمیل صحبت‌هایش با استناد به صحبت‌های کارشناسان داوری افزود: این صحبت‌های براساس گفته کارشناسان داوری است، حالا ادعای ما بیشتر از این هم هست؛ گلی که ما در بازی قبلی زدیم و مردود شد یا پنالتی که در اواخر بازی برای ما گرفته نشد، این‌ها کمر یک تیم را می‌شکند. شما از آن گل فکر نمی‌کنم سالم‌تر وجود داشته باشد که آقای خورشیدی اشتباه کردند، حالا دلیلش چه بوده را نمی‌دانم. من اصلا عادت ندارم روی خط بیایم اما می‌بینم به مجموعه دارد ظلم می‌شود، ظلمی که به واسطه عناد به امیر قلعه‌نویی است.

سرمربی گل‌گهر سیرجان به حمایت از تیمش پرداخت و درباره خود توضیح داد: شما با امیر قلعه‌نویی مشکل دارید و در این چند سال هم به او ظلم کردید اشکالی ندارد، تا الان هم روی خط نیامدم ولی دلم برای تیم گل‌گهر می‌سوزد؛ حالا تیم گل‌گهر چون تیمی است که سال دوم حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کند، آمده‌ام روی خط تا از آن دفاع کنم. وگرنه من ۱۰ سال به این ظلم‌ها عادت دارم، با فیلم کارشناسی‌های خودتان من حرف می‌زنم و نه ادعای خودم چون ادعای ما ضرر بیشتری است.

امیر قلعه‌نویی با طرح این سوال از اشکان خورشیدی که چگونه گل سالم تیمش را مردود کرده و پنالتی به سود گل‌گهر اعلام نکرده، به قضاوت دیگر داوران لیگ اعتراض کرد و ادامه داد: در بازی دیگری، آقای صفایی در دقیقه ۹۵ توپی که به سینه یونس شاکری برخورد کرده بود را پنالتی گرفت، پنالتی گل نشد اما مربی تا مرز سکته رفت. همین داور می‌آید و در مقابل آلومینیوم اراک، پنالتی صددرصدی تیم را نمی‌گیرد. آقای بیژن حیدری دو پنالتی پارسال و امسال گرفته، روح و روان تیم ما را به هم ریخته است، همان پنالتی که باعث شد سپاهان سهمیه‌اش را از دست بدهد و بعد همین آقا می‌آید در بازی که ما یک بر صفر جلو هستیم و بازی را کنترل می‌کنیم، پنالتی علیه ما در آبادان می‌گیرد که روح و روان تیم‌مان به هم می‌ریزد.

او که برافروخته از شرایط جنجالی علیه تیمش بود، با اعتراض به شرایط در جام حذفی گفت: آقای منصوری که یقینا می‌گویم یکی از کمک‌داوران خوب ماست، اگر کسی جز من سرمربی سپاهان بود مطمئنم که آن پنالتی را پرچم می‌زد و می‌گفت پنالتی نیست؛ آقای موعود بنیادی‌فر یک پنالتی در مرحله حساس جام حذفی علیه ما می‌گیرد و باعث حذف سپاهان می‌شود اما فینال را در ادامه به ایشان می‌دهند! شما فکر می‌کنید این‌ها حادثه است.

قلعه‌نویی با طرح از سوال از مجری برنامه فوتبال برتر، صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: شما فکر می‌کنید اگر یک داور در مرحله حساس جام حذفی اشتباه کند و یک جام از یک تیم گرفته شود، باید به او پاداش بدهند و قضاوت فینال را به او هدیه کنند؟ من صرفا روی خط آمده‌ام تا بدانم دلیل این دشمنی‌ها با من چیست. بگویید قلعه‌نویی چه ایرادی دارد، شما بگویید تا هم من خودم را اصلاح کنم و هم مردم متوجه شوند ولی وقتی سریال اشتباهات داوری علیه قلعه‌نویی می‌شود، من از شما خواهش می‌کنم نگویید اتفاق یا حادثه. این‌ها همگی ادامه‌دارند، داوری‌هایی بوده که من جام از دست دادم.

سرمربی کهنه‌کار فوتبال ایران با یادآوری دوئل پرسپولیس و سپاهان گفت: ما در آن بازی ۲ یا ۳ امتیاز از پرسپولیس جلو بودیم، اگر آن بازی را می‌بردیم ۶ امتیاز جلو می‌افتادیم و در آخر فصل هم ما با ۲ امتیاز اختلاف قهرمانی را از دست دادیم؛ بازی با شهر خودرو دقیقه ۳ در آن جو پنالتی گرفته شد، سوالم این است که یک تیم چگونه باید بازگردد؟ این‌ها چرا فقط برای من اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید وکیل ما و داوران باشید و لیگ را آنالیز کنید که تیم‌هایی در این چند سال مسئولیت فنی‌شان با قلعه‌نویی بوده، سود بردند یا ضرر کردند؟

در بخش پایانی صحبت‌های خود، قلعه‌نویی گفت: صحبت من این است که مثلا من بازی ذوب‌آهن و سپاهان، ما در بهترین شرایط - این نظر کارشناسان بوده و ادعای من بیشتر است چون گاهی کارشناسان با داوران مماشات می‌کنند- دو هیچ بازی را باختیم، در صحنه گل اول روی مرتضی تبریزی خطا بوده و گل دوم هم آفساید بوده است؛ مجددا حالا با تغییر و پذیرفتن سرمربیگری سپاهان می‌بینید که همان اشتباهات بالعکس رخ می‌دهد و بازهم علیه شماست. من خواهشی که دارم این است که دوست بگویند چه ایرادی دارم تا ایرادم را برطرف کنم و تیم‌هایم لطمه نبینم. گناه بازیکنانم چیست؟ گل‌گهر سال دومی است که در لیگ برتر شرکت می‌کند، با فیلم و مدرک ما امسال بین ۶ تا ۹ امتیاز از داوری ضرر کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =