کمک ربات‌های امدادرسان واحد قزوین در حوادث و بلایای طبیعی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: ربات‌های پیشرفته این دانشگاه می‌توانند در حوادث طبیعی و غیرطبیعی یاری‌رسان امدادگران باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ناصر حمیدی در نشستی با حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین درباره دستاوردهای مراکز علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار کرد: این دانشگاه با طراحی و ساخت ربات‌های پیشرفته پرنده، امدادگر، آتش‌نشان و ربات زیردریایی می‌تواند در حوادث طبیعی مانند زلزله، وقوع آتش‌سوزی و حوادث دیگر، یاری‌رسان امدادگران باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از ثمرات انقلاب اسلامی بوده و این دانشگاه با توجه به کسب عنوان‌های مختلف علمی در کشور و جهان مطرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به‌عنوان یکی از پرافتخارترین دانشگاه‌های استان و کشور، باعث سربلندی استان قزوین در عرصه‌های علمی و فناوری شده است.

حسن آصفی با یادآوری وجود مراکز تحقیقاتی پیشرفته و استادان فرهیخته در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با برگزاری جلسات مشترک درباره استفاده از توانمندی‌های علمی این دانشگاه در حوادث امداد و نجات، زمینه همکاری بیشتری را فراهم کنیم.

وی مطرح کرد: جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به‌عنوان جمعیت پایلوت و نمونه در کشور در نظر دارد تا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همایش علمی«سخنوران بشردوستانه» را با توجه به حضور دانشجویان نخبه و استادان فرهیخته و جایگاه بالای جهانی این دانشگاه برگزار کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: با محورقراردادن دبیرخانه علمی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و ارائه آن به سازمان صلیب سرخ جهانی با دریافت مقالات داخلی و خارجی، زمینه بین‌المللی شدن این همایش را فراهم کند.

آصفی ادامه داد: مطمئناً با برگزاری شایسته این همایش بین‌المللی می‌توان ایران را به‌عنوان یکی از کشورهای مطرح در زمینه حامی حقوق بشر در جهان معرفی کرد.

در این جلسه درباره برگزاری دوره‌های آموزش کمک‌های اولیه برای دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با همکاری کانون دانشجویی هلال‌احمر بحث و تبادل‌نظر شد.

با توجه به تصدی پست رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان قزوین توسط آصفی، وی همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این رشته با توجه به توانمندی و امکانات بالای ورزشی در این دانشگاه خواستار شد که با قول مساعد حمیدی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین درباره توسعه این ورزش سالم در استان قزوین، مقرر شد همکاری بیشتری در این باره صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =