آمریکا پایگاه‌های نظامی در غرب عربستان را توسعه می‌دهد

سخنگوی سازمان تروریستی سنتکام از آغاز طرح توسعه شماری از پایگاه های نظامی در غرب عربستان و تبدیل آنها به پایگاه های لجستیکی و امدادی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رای الیوم، «بیل اوربان» سخنگوی واحد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام)، از آغاز عملیات توسعه چندین پایگاه نظامی در غرب عربستان سعودی خبر داد و مدعی شد که از آنها استفاده لجستیکی و امدادی خواهد شد.

وی در ادامه این ادعا افزود: این یک طرح اضطراری در راستای تدارک اقداماتی است که دسترسی امن ارتش (به تجهیزات) را تضمین می‌کند و نباید آن را به منزله افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه تلقی کرد.

به ادعای این مقام سنتکام، عربستان هزینه توسعه این پایگاه‌ها را پرداخت کرده است.

این در حالی است که پیشتر، آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی، اعلام کرد که ارتش آمریکا همزمان با افزایش تنش با ایران، در حال بررسی استقرار نیروهای خود در یکی از بنادر دریای سرخ و دو پایگاه هوایی دیگر در خاک عربستان سعودی است.

ارتش آمریکا همان موقع نیز اعلام کرد که این اقدامات بخشی از «طرح‌های احتمالی و پشتیبانی» آینده است ولی بارگیری محموله در «بندر ینبع» واقع در کرانه دریای سرخ و انتقال آن‌ها از طریق مسیرهای زمینی را به صورت آزمایشی انجام داده است.

استفاده ارتش آمریکا از بندر ینبع و پایگاه هوایی ملک فیصل در شهر تبوک و پایگاه هوایی ملک فهد در شهر طائف در حاشیه دریای سرخ به این کشور امکان خواهد داد که عملیات خود در آب راه‌های استراتژیک منطقه را گسترش دهد.

به ادعای سخنگوی سنتکام، بررسی احتمال استقرار نیرو در این نقاط از یک سال پیش و پس از وقوع حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان سعودی در سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =