کرونا ماموریت مدیران مدارس را تغییر داده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید از راه دیگری به مقصد یعنی آموزش باکیفیت دست پیدا کنیم، گفت:ارتباط مستمر با دانش آموزان، معلمان و اولیا مهم‌ترین رسالت مدیران مدارس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ محسن حاجی میرزایی صبح امروز در نشست اختصاصی با مدیران مدارس استان زنجان در بستر شبکه شاد، اظهارکرد: امروز برای عرض خداقوت و تشکر از مدیران و معلمان استان زنجان به دلیل فعالیت های ارزشمند و خلاقانه در دوران شیوع کرونا، در این استان حاضر شده‌ایم که صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: زنجان شهر شور و شعور حسینی و پیوند عمیق با خاندان عصمت و طهارت دارد و شهری انقلابی و از دیار غواصان دریا دل است که انشالله ایام شکوفایی این استان مستدام باشد.

وی در ادامه مدیریت مدرسه را کلیدی ترین و راهبردی ترین نقش در آموزش و پرورش هر کشور توصیف کرد و افزود: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان به توانایی رسیده و قابلیت ها شکوفا شود و مدیر مدرسه می تواند ما را به این هدف رسانده و اطمینان لازم را بدهد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه ما در آیینه مدیر مدرسه دیده می شویم، نقش مدیریت مدرسه را یک نقش پر بها و مهم عنوان کرد و افزود: اگر به تمامی نقش ها با یک اندیشه عمیق بنگریم، کمتر نقشی به اندازه مدیر یک مدرسه بار و محتوا خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدیران و معلمان همواره در فکر و رفتار ذهن دانش آموزان نقش می بندند لذا این جایگاه، جایگاه رفیع و ارزشمندی است که ضرورت دارد قدردان آن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود کرونا ماموریت های مدیران مدارس تغییر کرده است از این رو دست به کار شدیم تا از راه دیگری به مقصد یعنی آموزش باکیفیت دست پیدا کنیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: آموزش با کیفیت دانش آموزان، ماموریت اصلی مدیران و معلمان است لذا باید تمام تلاشمان این باشد که این مهم اتفاق بیفتد.

وی در ادامه ارتباط مستمر با دانش آموزان، معلمان و اولیا را مهم‌ترین رسالت مدیران مدارس عنوان کرد و افزود: این ارتباط ها میتواند به ما اطمینان دهد که آموزش با کیفیت در حال انجام است و مدیرانی که که بتوانند ارتباط درستی با تک تک دانش آموزان، معلمان و والدین برقرار کنند، مدیران موفقی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کرونا ضرورت پیوند عمیق‌تر خانواده و مدرسه را نشان داده و فرصتی برای آشتی و ارتباط عمیق آموزش و پرورش با خانواده‌ها شد.

حاجی میرزایی در پایان گفت: دانش‌آموزان، فداکاری شما را فراموش نمی‌کنند و خاطرات مدرسه در این دوران سال‌ها در ذهنشان خواهد ماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =