آزادراه غدیر، نمایش توان بالای متخصصان ایرانی/ نرخ عوارض اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) توان بالای فنی و مهندسی متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از صدا و سیما؛ محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران گفت: آزادراه غدیر (کنارگذر جنوبی تهران از آبیک-چرمشهر)، توان بالای متخصصان ایرانی را به نمایش گذاشت و اولین طرح مقیاس ملی است که از ایده تا عمل و بهره برداری آن در یک دولت و ظرف پنج سال اجرا شده است.

اسلامی افزود: به زودی با حضور رئیس جمهوری شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.

وی گفت: این آزادراه یکی از طرح‌های متفاوت کشور است که در یک زمانبندی فشرده با سرمایه گذاری بیش از هفت هزار میلیارد تومان در عرض پنج سال اخیر به سرانجام رسیده است.

اسلامی افزود: در اجرای این طرح یک راندمان ۱۲۰ درصدی داشتیم که فوق العاده بی نظیر است؛ در حالیکه طرح‌های مشابه راندمان سه تا پنج درصد یا حداکثر ۹ درصد را تجربه کرده بودیم.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده توان مدیریتی و مهندسی کشور، ضریب هماهنگی بین دستگاه‌ها و تعامل آن‌ها و اعتماد بخش خصوصی به دولت است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بهترین پیمانکاران کشور در این طرح کار کرده‌اند تا به محض بهره برداری، مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند و ما از بار سنگین و خسته کننده ترافیک آزادراه تهران- کرج و البرز و قزوین فاصله بگیریم و مردم از این مسیر جدید استفاده کنند.

اسلامی با بیان اینکه این آزادراه بخشی از مسیر جاده ابریشم است، افزود: این طرح در روان سازی ترافیک آزادراهی کشور که از بازرگان در غرب کشور شروع می‌شود و به مشهد مقدس و مرزهای افغانستان و ترکمنستان می‌رسد، تأثیر زیادی دارد.

وی گفت: آزادراه غدیر از پروژه‌های پر افتخار کشور است که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

وی طول این مسیر آزادراهی را ۱۵۸ کیلومتر از آبیک در استان قزوین تا چرمشهر در استان تهران و آزادراه قم-گرمسار عنوان کرد و افزود: این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی مسیر می‌شود، همچنین کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین و اتصال به ۵ آزادراه دیگر از دیگر مزایای تکمیل این آزادراه است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاح این پروژه روز ۱۳ رجب مقارن با میلاد امیرالمومنین است؛ قیمت عوارضی برای تردد خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

آزادراه ۱۵۸ کیلومتری غدیر از آبیک در آزادراه قزوین-کرج شروع شده و با عبور از استان‌های قزوین، البرز، مرکزی و تهران به چرمشهر ورامین (استان تهران) واقع در بخش از آزادراه قم- گرمسار متصل شده و به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =