گسترش و توسعه مدارس سما با تاکید بر کیفیت افزایی و نوگرایی

معاون آموزش های مهارتی و رئیس سازمان سما، با تاکید بر توسعه هدفمند این مدارس گفت: برندسازی، کیفیت افزایی وتولید محتوا همراه با نگاهی نوین در راستای تولید علم، آموزش و پژوهش با تکیه بر محور کارآفرینی از اهداف توسعه مدارس سما است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سیدمحمد بطحایی در بازدید از مدارس دخترانه سما بندرعباس از مقطع دبستان تا دبیرستان در نشست با آموزگاران و مدیران این مدارس، نوآوری، ایجاد جذابیت، شایسته محوری، کیفیت افزایی و تولید محتوا را  از مهمترین موارد  در حوزه آموزش و پرورش کودکان خواند و گفت: حرکت ما در تعلیم و تربیت نسل جدید باید بر محور علم و پژوهش آمیخته با چاشنی کیقیت، نوآوری و شایسته محوری همراه باشد تا علاوه بر اینکه بر ذائقه کودکان و دانش آموزان دلچسب و شیرین می آید  در رشد فکر و اندیشه آنان نیز نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

این مقام مسئول با یادآوری شرایط کرونایی در جهان گفت: امروز شرایط تغییر نموده و به همان نسبت اولویت ها نیز تغییر کرده است و آموزش مجازی بر جامعه حکمفرما گشته است که باید همه ما با تشریک مساعی و برنامه ریزی صحیح و مدون، با استمرار بخشیدن به اهداف نوین آموزش از اصرار بر آموزش های کلیشه ای و مسخ شده پرهیز نماییم و اهداف خود را به سمت دروازه های نوین آموزشی با رویکردی جدید بگشاییم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز نقش مدارس سما را در استان هرمزگان بسیار موثر و تاثیزگذار خواند و گفت: بالا بودن کیفیت آموزشی، استفاده از روش های نوین علمی و آموزشی، تنوع بخشی به منابع درسی و ... موجب استقبال جمع کثیری از دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس شده است.

احسان کامرانی گفت: توسعه این مدارس در استان یکی از برنامه ها و ماموریت های این دانشگاه است که در حال پیگیری و انجام است و در همین راستا فعالیت های چشمگیری نیز اتفاق افتاده است.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با تشریح توسعه این مدارس در استان گفت: توسعه این مدارس  از دبستان تا دبیرستان در بندرعباس انجام شده و شعبات دیگری نیز در حال افزوده شدن به این شبکه آموزشی است.

احسان محمدی نژاد با بیان اینکه توسعه این مدارس در قشم، حاجی آباد، لنگه نیز انجام شده افزود: در سایر شهرستان ها نیز به دنبال راه اندازی این مدارس در راستای کیفیت بخشی به مبحث تعلیم و تربیت هستیم و امید واریم در مهرماه آینده مدارس جدیدی در استان تاسیس کنیم.

در این دیدار،  بازدید از بخش های مختلف مدارس دخترانه  و گفتگو با آموزگاران و مدیران این مجموع ها از دیگر برنامه های این سفر به بندرعباس بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1090211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =