ایالات متحده آمریکا باید نیروهای خود را از یمن خارج کند

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به مداخله جویی های آمریکایی ها در این کشور، گفت: ما منتظر آن هستیم که آمریکایی ها نیروهای خود را از یمن خارج سازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از المسیره؛ «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز دوشنبه به تداوم دخالت های خارجی ایالات متحده آمریکا در امور این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اخیرا از لزوم عدم دخالت خارجی در امور یمن سخن گفته است و ما این سخنان را مثبت تلقی می کنیم. اما اثبات حسن نیت آمریکا نیاز به برداشتن گام های عملی دارد. 

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن همچنین یادآور شد: اولین اقدام عملی آمریکایی ها باید خروج نیروهای آن از یمن باشد. ما منتظر آن هستیم که آمریکایی ها نیروها و کارشناسان خود را از یمن خارج سازند. 

الحوثی در ادامه تصریح کرد: از جمله دیگر گام هایی که آمریکایی ها باید بردارند این است که به نیروی دریایی خود دستور لغو محاصره یمن را صادر کنند. واشنگتن همچنین باید سلاح های خود را از یمن بیرون بکشد. 

الحوثی پیشتر با اشاره به حمایت‌های واشنگتن از متجاوزان سعودی، گفته بود: ایالات متحده آمریکا به ائتلاف سعودی برای کشتار یمنی‌ها چراغ سبز نشان داد. الحوثی افزود: «بایدن» یکی از شرکای اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا بود و در همان زمان آمریکایی‌ها حمایت خود از ائتلاف سعودی را اعلام کردند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اینکه برخی می‌گویند باید به آمریکایی‌ها اعتماد کنیم، سخن درستی نیست. اعتماد به آمریکا بر مبنای صحبت‌هایی که سران واشنگتن مطرح می‌کنند، حاصل نمی‌شود. این اعتماد پس از برداشتن گام‌های عملی توسط آنها به وجود خواهد آمد.

الحوثی همچنین یادآور شد: تاکنون شاهد هیچگونه اقدام عملی و قاطعی از سوی آمریکایی‌ها برای پایان بخشیدن به جنگ یمن نبوده ایم. اگر قرار باشد ما بر سَر میز مذاکره بنشینیم، باید شاهد اقدامات عملی از سوی طرف مقابل باشیم؛ چیزی که تاکنون رخ نداده است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1091089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =