موانع تولید، کارآفرینان را دلزده می‌کنند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی گفت: کارآفرینان که وارد عرصه تولید می‌شوند در همان ابتدا در اثر موانع خسته، دلسرد یا مالباخته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با انتخاب شعار سال 1400 به عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» سنت نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری 22 ساله شد. ایشان برای چندمین سال متوالی، تقریبا از سال 90 شعار سال را در حوزه اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی قرار دادند. شاید بتوان گفت موانع تولید یکی از اصلی‌ترین مشکلات کارآفرینان برای تولید و رونق بخشی به تولیدات بومی است.

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به تبیین شعار سال 1400 یعنی «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری بیان کرد: ایشان چند سال به صورت متوالی بر تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان تاکید دارند و در نامگذاری سال این عنوان مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه نام گذاری سال‌های اخیر نشان از اهمیت تولید و توجه کردن مسئولان و دستگاه‌ها به رگ حیاتی پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف دارد، گفت: در حال حاضر مبنای پیشرفت در حوزه‌های مختلف تولید داخلی است.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی ادامه داد: صنعت، کسب و کار، امنیت روانی، اشتغال، امید به آینده و پیشرفت همه جانبه کشور را از طریق تولیدات داخلی می‌توان تضمین کرد.

وی تولید داخلی را عامل قدرتمندی کشور در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور در حوزه اقتصادی، تولید و حذف موانع تولید است.

هاشمی با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ از  سوی رهبر انقلاب «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نام گذاری شده است لذا رسالت همه نهادهای انقلابی برای تحقق این مهم به ویژه مجلس شورای اسلامی انقلابی، نهضت استادی بسیج، خبرگان صنعت و کسب کارها و دانشگاه‌های حل مسئله از جمله دانشگاه آزاد اسلامی سنگین‌تر است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از آفت‌های جدی تولید موانعی است که به‌صورت ساختار، فرآیند و بعضا قانون بر سر راه تولید وجود دارد، گفت: کارآفرینان که وارد این عرصه می‌شوند در همان ابتدا خسته، دلسرد  یا مالباخته می‌شوند و ادامه مسیر تولید برای آنها طاقت فرسا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مسئولان، دستگاه‌های مرتبط، سران سه قوه و نهادها در سال جاری باید برای رفع موانع تولید تلاش کنند، البته حمایت‌های مسئولانه دستگاه قضا در دوره تحولی برای برخورد با دلالان قابل ملاحظه است.

هاشمی با اشاره به اینکه حلقه‌های مختلفی برای رفع موانع و پشتیبانی از تولید باید فعال شوند که یکی از این حلقه‌ها می‌تواند دانشگاه و اساتید انقلابی باشد، گفت: به طور قطع خبرگان انقلابی در دانشگاه با امکان سنجی وضعیت موجود و شناسایی موانع  بر سر راه تولید و راهکارهای پشتیبانی و حمایت از تولید با رویکرد علمی به دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کمک کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: صاحبان صنعت و کسب و کارها یکی دیگر از حلقه‌هایی هستند که می توانند مبتنی بر تجربه برای تحقق شعار سال پای کار بیایند و در کنار حلقه دانشگاه، دستگاه‌های حاکمیتی و مسئول را کمک کنند.

وی با تاکید بر نقش جامعه دانشگاهی در حل مشکلات کشور مطرح کرد: نهادهای حاکمیتی من جمله قوه مقننه، دولت و قوه قضائیه باید از استادان دانشگاه و خبرگان صنعت، کسب و کار درخواست کمک کنند. همچنین سران قوا باید با تصویب قوانین و لوایح ابتدا، موانع تولید را مرتفع و در ادامه به حمایت و پشتیبانی از تولید و کسب و کارها مبتنی بر قانون بپردازند.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروه های مختلف علمی در بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی منجمله کارگروه‌های مدیریت کسب و کار، مدیریت تولید و عملیات، مدیریت کارآفرینی، اقتصاد آمادگی دارند تا متناسب با نیاز قوای سه گانه و سایر دستگاه‌های مسئول به صورت جهادی برای تحقق شعار سال 1400 اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =