پکن: واشنگتن از دورویی درباره حقوق‌بشر دست بردارد

اداره اطلاعات شورای دولتی چین در گزارش سالانه خود درباره آمریکا اعلام کرد: واشنگتن از دورویی درباره حقوق‌بشر دست بردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجوبی(ایسکانیوز)؛ به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان، پکن پس از انتشار گزارش سالانه خود در خصوص نقض موارد متعدد حقوق بشر در آمریکا در طول سال ۲۰۲۰، از این کشور خواست تا از دورویی درباره حقوق‌بشر دست بردارد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در گزارش منتشره توسط اداره اطلاعات شورای دولتی چین درباره آمریکا آمده است که بی کفایتی واشنگتن در مهار همه گیری کرونا، نتایج تاسف باری را رقم زد به نحوی که بیش از ۵۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: بی نظمی ها در دموکراسی آمریکا آشوب‌های سیاسی را ایجاد کرد. اقلیت‌های قومی، تبعیض نژادی سازمان یافته ای را تجربه کردند و ناآرامی‌های ادامه دار اجتماعی، امنیت عمومی را در آمریکا تهدید کرد. اختلافات اجتماعی نیز در این کشور افزایش یافته اند.

این گزارش همچنین توجه را به شکاف فزاینده غنی و فقیر در آمریکا جلب می‌کند به نحویکه نابرابری اجتماعی در آمریکا را موجب شده است. این گزارش می‌افزاید اقدام آمریکا به نادیده گرفتن قوانین بین المللی به فجایع انسانی منتهی شده است.

اداره اطلاعات شورای دولتی چین در این گزارش اضافه کرد: مرگ «جورج فلوید» سیاه پوست آمریکایی که با قرار گرفتن پای افسر پلیس این کشور (در شهر مینیاپولیس) بر گردن وی روی داد، اعتراضات زیادی را به وجود آورد. پلیس آمریکا ۱۰ هزار معترض را بازداشت کرد.

این در حالیست که هدف چین از انتشار این گزارش تاکید بر معیارهای دوگانه واشنگتن در خصوص موضوع حقوق بشر اعلام شده است.

گفتنی است، جورج فلوید ۴۶ ساله ۲۵ ماه مه سال گذشته میلادی و در پی برخورد خشونت آمیز مأموران پلیس سفیدپوست به طرز فجیعی به قتل رسید؛ رویدادی که خشم آمریکائیان آفریقایی تبار و فعالان حقوق مدنی آمریکا را در پی داشت و باعث بروز ناآرامی‌های گسترده در شهرهای مختلف آمریکا شد.

چندی پیش نیز پلیس آمریکا یک شهروند ۳۰ ساله و بیمار را در کارولینای شمالی به شیوه قتل «جورج فلوید» خفه کرد.

با وجود اعتراضات گسترده مردمی به توحش نظامیان آمریکایی، اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در خصوص مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محکوم نشده است.

کد خبر: 1091679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =