دولت در کنار خیرین مدرسه‌ساز برای حل مشکلات مناطق محروم قرار دارد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت آمادگی دارد در کنار خیرین مدرسه‌ساز و با اختصاص اعتبارات بیشتر به حل مشکلات این مناطق کمک کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح مجتمع آموزشی ورزشی المهدی (عج) با تجلیل و قدردانی از خدمات ارزنده خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور، گفت: خیرین مدرسه ساز با ایجاد ده‌ها فضای آموزشی، ورزشی و بهداشتی در سراسر کشور گام‌های ارزشمندی در حل مشکلات مردم مناطق محروم برداشته‌اند.

وی با اشاره به مشکلات مناطق حاشیه نشین کلانشهرهای کشور، مشکلات حاشیه نشینی در شهر مشهد را یاد آور شد و گفت: دولت آمادگی دارد در کنار خیرین مدرسه‌ساز و با اختصاص اعتبارات بیشتر به حل مشکلات این مناطق کمک کند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: از جمله مشکلات همین منطقه که در آن یکی از پیشرفته‌ترین مجتمع‌های آموزشی و ورزشی احداث شده است، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها در این منطقه بیش از ۱۱۰ هزار دانش‌آموز زندگی می‌کنند و به زیر ساخت‌هایی در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

وی تصریح کرد: اقدامات و خدمات انسان‌های بزرگ و ارزشمند خیرین بزرگی نظیر جناب آقای حاتمی یزد کمک شایانی به ایجاد فضایی برای زندگی بهتر مردم می‌کند و ما همواره قدردان چنین افرادی هستیم که در عین گمنامی به دنبال جلب رضایت خالق از طریق کمک به انسان‌ها هستند.

جهانگیری با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی در دبیرستان و هنرستان‌ها، ادامه داد: برای کشور ما بسیار مهم است که دانش‌آموزان پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها از مهارت‌های خوبی برای حضور در بازار کار برخوردار باشند تا خودشان منشاء کار، فعالیت و تولید شوند.

وی ادامه داد: هنرستان‌ها در زمینه افزایش مهارت نوجوانان و جوانان نقش بسیار مهمی دارند.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سنگ‌های قیمتی و زینتی با یک تراش و فعالیت هنری می‌توانند تبدیل به گوهری ارزشمند و منبع درآمدی برای جوانان شوند، تاکید کرد: تراشکاری سنگ‌های زینتی و قیمتی در مشهد می‌تواند منشاء توسعه و اشتغالزایی برای جوانان این شهر شود و باید محدودیت‌های پیش روی این صنعت در مشهد برطرف شود.

بر اساس این گزارش مجتمع آموزشی ورزشی المهدی (عج) در حاشیه شهر مشهد امروز و با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

این مجتمع در فضایی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر و با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومانی یکی از خیرین مدرسه ساز ساخته شده و دارای امکاناتی شامل استخر و سونا و سالن‌های ورزشی مجزا چند منظوره است. فراهم کردن فضای ورزشی بویژه برای دختران از مهمترین اهداف احداث این طرح بوده است.

همزمان بطور ویدیو کنفرانس نخستین مجتمع آموزشی هنرستان ایرانی و اسلامی در شهر مشهد افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =