۹ تیم لیگ برتری سرمربی استقلالی دارند

بیستمین فصل لیگ برتر در حالی پیگیری می‌شود که حدود ۵۶ درصد مربیان حاضر روی نیمکت تیم‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که سابقه حضورشان به تیم استقلال مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد یاراحمدی؛ در روزگاری که بسیاری از بازیکنان فوتبال داخلی کشور پس از اتمام دوران ورزشی خود پای از عرصه ورزش کنار گذاشته و به راه های دیگری برای ادامه زندگی می روند، بازیکنان سابق استقلال موفق شده اند پای در چالشی جدید گذاشته و هدایت نه تیم لیگ برتری را بر عهده بگیرند.
امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، سیدمهدی رحمتی، جواد نکونام، علیرضا اکبرپور، ساکت الهامی، رسول خطیبی، محمود فکری و علیرضا منصوریان در حال حاضر در لیگ برتر هدایت تیم های خود را بر عهده دارند.

در حال حاضر لیگ ایران با شانزده تیم پیگیری می شود که ۹ تیم نیمکت آبی در اختیار دارند؛ استقلال، فولاد، گل گهر، شهر خودرو، نفت مسجد سلیمان، آلومینیم اراک، ماشین سازی، تراکتور سازی و نساجی مازندران تیم‌هایی هستند که هدایت آنها بر عهده سرمربیان آبی است.

بیشتر بخوانید؛

لیگ برتر در تسخیر آبی‌ها - بخش اول

لیگ برتر در تسخیر آبی‌ها - بخش دوم

جواد نکونام و فولاد

جواد نکونام بازیکن سابق تیم اوساسونا که در زمان مدیریت علی فتح الله زاده از اسپانیا به ایران آمد و در استقلال شروع به توپ زدن کرد پس از آویختن کفش های خود به کار مربیگری پرداخت. نکونام کار خود را در کنار کی‌روش و از تیم ملی شروع کرد. وی در سال ۹۵ دستیار کارلوس کی روش در تیم ملی بود. نکونام سال ۹۶ در خونه به خونه و سال ۹۷ در نساجی فعالیت کرده بود پس از آن و از سال ۹۸ تا کنون در خوزستان و فولاد سرمربیگری می‌کند.
نکونام موفق شد فولاد را به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ببرد و در دیداری حساس برابر العین این تیم قدرتمند عربی را شکست داد و موفق شد به گروه چهارم رقابت ها راه پیدا کند. فولاد با هدایت نکونام از ۱۸ بازی گذشته خود ۲۷ امتیاز کسب کرده است و در رده چهارم جدول قرار دارد، شاگردان نکونام از ۱۸ بازی ۶ برد، ۹ تساوی و سه شکست را متحمل شده اند.

ساکت الهامی و نساجی

دیگر سرمربی شاغل در لیگ برتر ساکت الهامی است که در سال‌های گذشته نیز سابقه حضور روی نیمکت استقلال را داشته است. الهامی در تیم‌های استقلال تهران، مس کرمان، صبای قم، پیکان تهران، شهر خودرو و ماشین سازی به عنوان دستیار فعالیت کرده است.
وی همچنین در تیم های اتکا، نساجی و تراکتور سرمربیگری کرده است. الهامی پس از کسب قهرمانی در جام حذفی که فصل گذشته برابر استقلال بدست آورد از هدایت تراکتور کناره گیری کرد.
این مربی به سرمربیگری تیم نساجی مازندران رسیده است و در چهار بازی گذشته خود دو برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است. نساجی اکنون در لیگ برتر در رده پانزدهم جدول قرار دارد و الهامی امیدوار است بتواند نساجی را در از سقوط به دسته پایین تر حفظ کند.

رسول خطیبی و تراکتور

رسول خطیبی بازیکن ملی پوش استقلال یک فصل در استقلال توپ زد و پس از اتمام دوران بازیگری خود به سرمربیگری روی آورد. او از این حیث کارنامه پر باری دارد و می‌توان از وی به عنوان سرمربی با تجربه نام برد.
خطیبی سرمرییگری را از ماشین سازی و از لیگ یک کشور شروع کرد و این تیم را تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش برد اما موفق به انجام این مهم نشد. پس از ماشین سازی هدایت تیم‌های گسترش فولاد، تراکتور، سیاه جامگان، ماشین سازی و آلومینیوم را در کارنامه داشته است.

خطیبی موفق شده ماشین سازی و آلومینیوم اراک را به لیگ برتر برساند و از این حیث یکی از با دانش‌ترین سرمربی‌های فوتبال ایران به حساب می‌آید.

خطیبی اسفند ماه ۹۹ دوباره به تبریز رفت و در تیم تراکتور سازی به عنوان سرمربی کار خود را شروع کرد. وی از پنج بازی گذشته خود دو برد، دو باخت و یک تساوی کسب کرده است.

تراکتور سازی از ۱۹ بازی گذشته خود ۲۷ امتیاز کسب کرده است و در رده پنجم جدول قرار دارد، ۷ برد، ۶ باخت و ۶ تساوی حاصل کار تراکتور سازان بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =