استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی در پژوهش‌های بین رشته‌ای قرآنی ضروری است

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: یکی از رسالت‌های ما در حوزه قرآنی گفتمان سازی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای است و ما در این حوزه به دانشجویان خارجی به عنوان ظرفیت نگاه می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)،نشست بررسی مسائل رفاهی، فرهنگی و دانشجویی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و علی‌اکبر حق‌دوست معاون آموزشی این وزارتخانه به همراه مدیران مربوطه برگزار شد.

روح‌الله محمد علی‌نژاد رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در این نشست گفت: ما در حوزه قرآنی به دانشجویان خارجی به عنوان ظرفیت نگاه می‌کنیم. یکی از رسالت‌های ما در این حوزه گفتمان‌سازی پژوهش‌های بین‌رشته‌ای است.

وی افزود: یعنی ما به ازای آن، دبیرخانه کمیسون توسعه آموزش عالی و پژوهش در نظام سلامت، تلاش دارد مطالعات بین قرآن و حوزه سلامت را توسعه داده و از ظرفیت‌های موجود که یکی از آن‌ها دانشجویان خارجی است استفاده کند.

محمد علی‌نژاد با بیان این‌که در این خصوص نگاه تبادلی باید داشت، اضافه کرد: ضمن این‌که ما می‌توانیم این دانشجویان را با فرهنگ کشور آشنا کنیم، باید از ظرفیت‌های کشورهایی که آنها از آنجا آمده‌اند نیز استفاده کرد. این حضور باب آشنایی حقیقی را به دنبال دارد.

این مقام مسؤول به استفاده از توان کتابت ایران در حوزه قرآن اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی که در حوزه کتابت و چاپ و نشر قرآن سرآمد است، این ظرفیت را می‌توان از قبل دوره‌هایی که برای دانشجویان خارجی گذاشته می‌شود استفاده کرد تا این دانشجویان سفیران فرهنگی ما در خارج کشور باشند.

 وی با بیان این‌که گفتمان سازی برخی از مقولات فرهنگی توسط برخی از دستگاه‌های دیپلماسی کمتر صورت می‌گیرد و می‌توان از توان نخبگانی دانشگاهی در این حوزه استفاده کرد، گفت: در این خصوص دانشجویان و دانشگاهیان به خوبی می‌توانند به خط شوند و در مسیر مقابله با مقدسات اسلامی نیز دانشجویان خارجی می‌توانند تاثیر گذار باشند.

علی‌نژاد اظهار کرد: دوره‌های آموزش تدبر برای دانشجویان خارجی برگزار شده است و تداوم دارد و دو نشریه علمی پژوهشی «قرآن و طب» و «قرآن و سبک زندگی اسلامی» نیز می‌توانند محل انعکاس پژوهش‌ها و دستاوردهای بین‌رشته‌ای باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =