ساخت ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ساخت ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم و روستایی کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ امیرحسین مدنی ضمن بیان این مطلب افزود: ۳۰ مدرسه برکت سردار شهید سلیمانی در مناطق محروم و روستایی استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، لرستان، مرکزی و هرمزگان ساخته شده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، سرمایه‌گذاری این بنیاد برای مدارس برکت سردار شهید سلیمانی ۲۱۰ میلیارد ریال است.

مدنی خاطرنشان کرد: این ۳۰ مدرسه با ۲۱۰ کلاس درس تحویل وزارت آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته این استان‌ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات بنیاد برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور است.

مدنی ادامه داد: بنیاد برکت در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، نهضت مدرسه‌سازی را به منظور توسعه فضاهای آموزشی، توزیع عادلانه امکانات تحصیلی و برقراری عدالت اجتماعی در مناطق محروم و روستایی راه‌اندازی کشور کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره فعالیت‌های مدرسه‌سازی این بنیاد در مناطق محروم توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت ۲ ‌هزار مدرسه با ۱۰ هزار و ۷۵۰ کلاس درس متعهد است که از این تعداد، یک‌هزار و ۴۸۰ مدرسه با ۷ هزار و ۸۵۰ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۲۳۰ هزار دانش‌آموز به بهره‌برداری رسیده است.

وی میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت برای ساخت مدارس در مناطق محروم را ۱۰ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۳ هزار روستای محروم در سراسر کشور تحت پوشش فعالیت‌های مدرسه‌سازی بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به ساخت هزار مدرسه سوم برکت اظهار داشت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای میان بنیاد برکت و سازمان نوسازی مدارس برای ساخت یک‌هزار مدرسه جدید و جایگزینی‌شان با مدارس کانکسی کشور به امضا رسیده است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: مدارس برکت بر اساس آخرین استانداردهای مدرسه‌سازی دنیا و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته می‌شوند و از بالاترین کیفیت برخوردار هستند.

مدنی از ساخت ۲۵۰ مدرسه برکت در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تا زمانی که کشور نیاز به فضای آموزشی داشته باشد، نهضت مدرسه‌سازی را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =