تولید ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان در سال گذشته

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: مددجویان این نهاد سال گذشته ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف نفیس تولید کردند که بخش زیادی از آن به بازارهای بین‌المللی راه یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حجت‌الله عبدالملکی با بیان اینکه توسعه مشاغل خرد و خانگی از مهمترین راهکارها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی است، گفت: حمایت از کسب و کارهای خانگی در اولویت برنامه‌های کمیته امداد در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» است.

وی با تاکید بر اینکه توسعه مشاغل خانگی، درآمدزایی و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده‌های نیازمند را به همراه دارد، تاکید کرد: فرش‌بافی از رایج‌ترین مشاغل خانگی در ایران به شمار می‌رود و همه‌ساله قالی‌بافان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی سهم به‌سزایی در صادرات و ایجاد اشتغال کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از فعالیت بیش از ۵۰ هزار طرح اشتغال مددجویان در حوزه فرش دستباف در سراسر کشور خبر داد و افزود: سال گذشته ۱,۰۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای راه‌اندازی ۱۷۵۹ طرح اشتغال‌زایی در حوزه فرش‌بافی به مددجویان اختصاص یافت.

عبدالملکی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط قالی‌بافان تحت حمایت کمیته امداد بافته شد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از سوی کارشناسان، قرار است در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان تولید شود.

وی با تاکید بر اینکه استان‌های آذربایجان شرقی، فارس، اردبیل، اصفهان و کرمان بیشترین تعداد طرح‌های اشتغال مددجویان در حوزه فرش‌بافی را به خود اختصاص داده‌اند، اضافه کرد: فرش‌های تولیدی مددجویان در خراسان جنوبی به لحاظ برخورداری از کیفیت، طراحی، نوع نخ و تنوع، برای فروش در بازارهای جهانی از قابلیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی جزو مهمترین خریداران فرش‌های کمیته امداد با برند «احسان» هستند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد از فرش‌های تولید شده مددجویان راهی بازارهای فروش در خارج کشور می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =