رهبران سیاسی افغانستان در مذاکرات با طالبان متحد شوند

رئیس شورای عالی صلح (مصالحه) افغانستان در اظهاراتی از لزوم اتحاد رهبران سیاسی این کشور در مذاکرات با طالبان سخن گفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با آسوشیتدپرس، عنوان داشت که رهبران سیاسی باید در مذاکرات با طالبان متحد شوند، زیرا در غیر این صورت پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خطر جنگ‌های تلخ تری وجود خواهد داشت.

عبدالله در ادامه هشدار داد که اگر وحدت از رهبران قدرتمند فعلی در کابل دور شود، تاریخ این کشور و میلیون‌ها افغان که از بی‌کفایتی‌ها ناامید شده‌اند، درباره این رهبران به سختی قضاوت خواهند کرد.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان در ادامه گفت: من نمی‌گویم که این به معنی پایان جهان برای مردم ما است. می‌گویم که این با چالش به همراه خواهد بود. بنابراین، نظر من این است که تمامی تمرکز برای به‌دست آوردن صلح باشد که تنها ما را شامل نمی‌شود، بلکه طرف دیگر را هم شامل می‌شود.

عبدالله هر چند بر مذاکرات صلح با طالبان تأکید می‌کند اما می‌گوید که هنوز قانع نشده که طالبان بدنبال صلح است.

به گفته عبدالله، اعضای گروه طالبان در روزهای گذشته با او تماس‌هایی داشته‌اند اما او از طالبان خواسته‌است تا تمامی خواسته هایشان را روی میز مذاکره بگذارند.

او در این باره به طالبان توصیه کرد: هر خواسته ای که دارید، روی میز مذاکره بگذارید، ما آماده هستیم درباره آنها بحث کنیم. آماده هستیم تا راه‌هایی را جستجو کنیم که برای هر دو طرف، قابل قبول باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =