تاثیرگذاری «سردارسلیمانی» تنها در حوزه نظامی نبود

کارشناس مسائل بین اللمل گفت: حاج قاسم تنها در حوزه نظامی تاثیر گذار نبود و در حوزه قدرت نرم باعث ایجاد خودباوری و امیدواری به آینده ای بدون رژیم صهیونیستی در جهان اسلام شد.

مصطفی انتظاری کارشناس مسائل بین الملل، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص نقش نیروی قدس و اقدامات سردارشهید سلیمانی در تقویت گروه های مقاومت منطقه، اظهارداشت: تاثیرات به سزای عملکرد و اقدامات گسترده نیروی قدس سپاه به ویژه شهید سلیمانی نه تنها در حوزه میدانی بلکه درحوزه قدرت نرم نیز قابل بررسی است.

وی با بیان اینکه نیروی قدس موفق شد در منطقه انسجام و بسیج عمومی در مقاومت ایجاد کند، گفت: این اقدامات عملا رژیم صهیونیستی را در انزوا و حصار مقاومت فرو برد و توانست تمام مرزهای اطراف را تحت کنترل بگیرد و باعث سلب آرامش و امنیت رژیم صهیونیستی  در منطقه شود.

انتظاری ادامه داد: نیروی قدس در حوزه میدانی وحوزه نظامی کاملا عملکرد موفقی داشته به گونه ای که خود صهیونیست ها نیز بارها به آن اشاره کرده اند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بررسی اثر گذاری شهید سلیمانی در حوزه قدرت نرم بیان داشت: نکته ای که نمی شود در حوزه قدرت سخت آنرا محسوب کرد، ظرفیت های قدرت نرم نیروی قدس است. توان این قدرت نرم آنجاست که نیروی قدس و شهید سلیمانی موفق شد روحیه خودباوری را بین گروه های مقاومت منطقه  بالا ببرد.

وی تصریح کرد: همانند گروه های فلسطینی، لبنانی و دیگر گروه های مختلف اسلامی که امکان داشت در اثر تبلیغات خارجی مبنی بر بی فایده بودن مقاومت اغوا و تسلیم بشوند، ما حتی در کشور خود نیز شاهد هستیم که افرادی بر طبل بی فایده بودن مبارزه می کوبند.

انتظاری بیان داشت: نیروی قدس موفق شد در عمل نشان دهد که به مبارزه و مقاومت باید امیدواربود. خودباوری که در منطقه بوجود آمده و امیدی که به آینده ای بدون رژیم صهیونیستی در جهان اسلام بیدار شده، دستاوردی حتی مهم تر از دستاورد ها در حوزه میدانی است.

این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر نقش شهید سلیمانی گفت: واقعیتی که وجود دارد این است که شاید در منطقه کسی به زودی نتواند نقش شهید سلیمانی را ایفا کند؛ اما اگر از زاویه افزایش قدرت نرم و خودکفایی نظرکنیم، میتوان گفت که ده ها شهید سلیمانی در منطقه متولد شده اند.

وی ادامه داد: این روحیه خودکفا باعث شده است در یمن، عراق و دیگر کشور ها سردار سلیمانی هایی ببینیم  که با همان روحیه، انگیزه و توانمندی در تحقق آرمان آزادی قدس در تلاش هستند.

انتظاری در پایان خاطر نشان کرد: هرچند در کوتاه مدت نبود سردار سلیمانی ضربه بزرگی به نیروی های مقاومت است اما در بلند مدت، ایشان به دلیل ایجاد باور به خود در منطقه جای نگرانی را برای آینده کمرنگ کرده اند و این نیروها می توانند در کوتاه مدت همان نقش مقاومت خود را  با تاثیر و الهام پذیری از سردار سلیمانی ادامه دهند.

کد خبر: 1094981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =