اجرای طرح آمایش آموزش عالی هزینه‌های اضافه را  کاهش می‌دهد/ شورای عالی انقلاب فرهنگی ناظر بر اجرای طرح

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در راستای طرح آمایش آموزش عالی، وزارت علوم بحث ساماندهی موسسات آموزشی و همچنین نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار داد. این کار باعث کاهش هزینه‌های بدون توجیه و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، علی خاکی صدیق درباره جزئیات طرح آمایش آموزش عالی وزارت علوم، اظهار کرد: طرح آمایش آموزش عالی از هشت بند تشکیل شده و در سال ۹۴ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و به وزارت علوم جهت اجرا ابلاغ شد. در راستای این طرح وزارت علوم بحث ساماندهی موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها همچنین نظام رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که مدتی پیش از سمت وزارت علوم اعلام شد را در دستور کار خود قرار داد. این کار باعث کاهش هزینه‌های بدون توجیه و همچنین ارتقای کیفیت آموزشی موسسات آموزشی می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در واقع این ساماندهی ساز و کارش بدین صورت است که برخی موسسات کوچک و پراکنده که کیفیت آموزشی و پژوهشی لازم ندارند یا ادغام و یا به دانشگاه های بزرگ تر الحاق می شوند. این موسسات آموزشی بر اساس نسبت استاد به دانشجو پروژه های صنعتی حل مسائل منطقه تعداد مقالات و کارهای پژوهشی ارزیابی می شوند و با این ارزیابی تصمیم‌گیری درباره الحاق، ادغام یا ادامه کار این موسسات گرفته می شود.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی که ارائه دهنده این طرح است، خود وظیفه نظارت بر این طرح را برعهده دارد؛ به این شکل که وزارت علوم هر چند وقت یکبار باید یک گزارش کامل از روند اجرای طرح آمایش آموزش عالی را ارائه دهد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1095014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =