تعهدات هسته‌ای وین باید در مجلس تایید شود

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مذاکرت وین گفت: تعهدات هسته‌ای ایران در وین، اول باید در مجلس شورای اسلامی تایید شود و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی خود باز0گردد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مالک شریعتی در همایش دانشجویی «وین نان نمی‌شود» که بعد از ظهر امروز در مجتمع دانشجویی ۱۳ آبان برگزار شد، گفت: همه به ویژه مسئولان باید بدانند که  چاه وین برای کشور آبی به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتقاد ما به دولت روحانی تنها به مذاکرات مربوط نیست، گفت: ما با نحوه مذاکرات در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مشکل داریم. اینکه دولت حل تمام مشکلات را به مذاکره پیوند دهد، اشتباه است.

شریعتی  با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی خواستار لغو تحریم‌ها برای ادامه مذاکرات وین است، اظهار کرد: این لغو تحریم‌ها نباید تنها روی کاغذ باشد. ایران بعد از لغو تحریم‌های آمریکا علیه کشور باید راستی‌آزمایی کند و سپس به مذاکرات بازگردد.

شریعتی با اشاره به مذاکرات برد -برد در برجام گفت: غرب و آمریکا در برجام به خواسته های خود رسیدند و الان زمان برد ایران در مذاکرات فرا رسیده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روحانی بعد از ۸ سال وعده و شعار  به مردم دادن، سر هیچ و پوچ مذاکره کرده است.

وی گفت: محبوبیت دولت روحانی در تمام نظر سنجی ها و افکار سنجی ها کمتر از ۱۰ درصد است. جریان حامی دولت هیچ شانسی در انتخابات پیش رو ندارد. جریان منتقد دولت هم نیازی به تبلیغات در انتخابات پیش رو ندارد و تنها کافی است کارنامه دولت روحانی را نشان دهد.

شریعتی یادآور شد: نتوانستن، نخواستن و ندانستن، کلیدواژه دولت‌های روحانی در اداره کشور است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسائل انتخاباتی با سیاست خارجه ایران نباید پیوند بخورد. ظریف وزیر امور خارجه در اوایل مسئولیت خود مسائل داخلی ایران را در آمریکا مطرح کرد و بنای این سیاست اشتباه را پایه گذاری کرد.

شریعتی ادامه داد: ظریف درباره برجام گفته بود که آمریکا هیچ‌وقت از برجام خارج نمی‌شود؛ اما در عمل شاهد بودیم که ترامپ رییس‌جمهور پیشین آمریکا از برجام خارج شد و اروپا نیز با آمریکا همراهی کرد.

وی مطرح کرد: ایران با مذاکرات هوشمندانه و مدبرانه می‌تواند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را لغو کرده و مذاکرات را به نفع خود رقم بزند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دولت باید از اشتباهات گذشته خود در مذاکرات درس عبرت بگیرد و رهنمودهای رهبری به عنوان سیاست‌گذار نظام در مذاکرات در نظر بگیرد.

شریعتی خاطرنشان کرد: تحریم‌های هسته‌ای، حقوق بشر و تروریستی علیه ایران همگی باید برداشته و  بر سر این موضوعات در مذاکرات صحبت شود.

وی با تاکید بر راستی‌آزمایی ایران در مذاکرات عنوان کرد: دولت در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی فروش نفت بالایی کرده بود و اینکه حدود ۲/۳ میلیون بشکه روزانه بفروشد. این مقدار بر اساس رفع تحریم کشور نوشته شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات حاصلی نداشته است و دولت قطعا با کسری بودجه، به دلیل فروش نرفتن نفت مواجه خواهد شد.

شریعتی تاکید کرد: مذاکرات وین باید برای مردم سود به همراه داشته باشد و در غیر اینصورت نفعی نخواهد داشت. تعهدات هسته‌ای ایران در وین اول باید در مجلس شورای اسلامی تایید شود و بعد از آن ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =