برخی از دانشجویان مناطق محروم گوشی هوشمند ندارند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه خیرین برای کمک به دانشگاه آزاد رغبت کم‌تری دارند. انگیزه‌ای که برای حوزه سلامت و درمان در آن‌ها وجود دارد برای کمک به دانشگاه آزاد نیست.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های عملی دانشجویان و دفاع از پایان‌نامه‌های دانشجویان دکتری و ارشد در ایام بیماری کرونا، گفت: برای برگزاری کلاس‌های برخط مشکلی نداریم. با توجه به شرایط رنگبندی شهرها و اقتضائات، برای برگزاری کلاس‌ها تصمیم‌گیری شده است. در زمینه کلاس‌های عملی و کارآموزی‌ها نیز با توجه به شرایطی که هر واحد دارد اختیارات را به رئیس واحد دادیم و ایشان تصمیم گیرنده بوده‌اند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در استان زیرساخت‌های لازم برای برگزاری بهتر کلاس های برخط وجود ندارد، ادامه داد: زمانی که اینترنت ضعیف باشد دانش‌آموزان و دانشجویان با مشکل مواجه هستند. به مسئولان این موضوع منتقل شده است. گاهی حتی دانشجویان از تلفن هوشمند برخوردار نیستند و در این زمینه از امکانات موجود در شهرستان برای آنها استفاده می‌شود. این تعامل میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است. دانشجویانی که برای دسترسی به اینترنت با سختی مواجه‌اند به بخش و شهر مراجعه می کنند؛ اما باید تدبیری اساسی اندیشیده شود.

 میر در زمینه رصد و کیفیت برگزاری کلاس های مجازی توسط اساتید گفت: باید نواقص کلاس‌های مجازی را نسبت به خصوصی قبول کرد. تمامی متصدیان مکلف به پیگیری کلاس ها هستند. مدیران گروه، سامانه آموزشی و روسای واحد پیگیر هستند و به صورت مستمر نظارت بر آموزش را کاملا شبیه به کلاس‌های حضوری انجام می‌دهند و سامانه به راحتی قابلیت گزارش‌دهی دارد. با توجه به نظارتی که سامانه وادانا دارد ارزیابی نسبت به کلاس های حضوری دقیق‌تر انجام می شود.

وی ادامه داد: حق‌التدریس را بر اساس میزان تشکیل کلاس قرار دادیم و این الزام اساتید را مکلف می کند ضمن اینکه کنترل متصدیان آموزش به صورت مستمر و پیگیر در حال انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام آمادگی کامل برای برگزاری کلاس‌های حضوری ادامه داد: در دوران کرونا برای دانشجویان که الزام به حضور داشتند خوابگاه‌ها باز است. تمامی خوابگاه ها بازسازی شدند و خوابگاه متاهلی به ندرت استفاده می‌شود.

 میر در زمینه استفاده از کمک‌های خیرین برای بازسازی خوابگاه‌ها و نحوه تعامل با آنان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان برای تعامل با خیرین استان، تهران و مشهد برنامه‌ریزی دارد؛ اما متاسفانه خیرین برای کمک به دانشگاه آزاد این استان رغبت کم‌تری دارند. انگیزه‌ای که برای حوزه سلامت و درمان در آن‌ها وجود دارد برای کمک به دانشگاه آزاد نیست و به‌ندرت حاضر هستند که در این مجموعه همکاری کنند. در واقع این فرهنگسازی هنوز به وجود نیامده است؛ اما همچنان برای ارتباط با ایشان برنامه‌ریزی داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: طرح پویش همزمان با تحصیل بعد از سفر دکتر طهرانچی از کنارک و چابهار با بعضی از مناطق صنعتی آغاز شده است تا همزمان با تحصیل در دانشکده مهارت و کارآفرینی یا هنرستان‌ها کار عملی با مجموعه‌های اجرایی، خدماتی و صنعتی مستقر در استان را داشته باشیم.

انتهای پیام/

  ‌

کد خبر: 1095626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =