کرونا عامل توجه به حوزه فناوری در دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بررسی و نگاه به دستاوردهای آموزش مجازی در این بازه زمانی نشان می‌دهد که ما سرمایه خوبی را در حوزه فناوری داشته‌ایم که شاید تا قبل از شیوع کرونا به آن توجه کامل نمی‌شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ نخستین روز از پنجمین همایش آموزش عالی با محوریت تقدیر از سرآمدان آموزشی دانشگاه‌های وزارت عتف و بررسی روندهای جاری و آتی آموزش عالی در شرایط همه گیری کرونا و پس از آن، امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه) با حضور منصور غلامی وزیر علوم، مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا، خاکی‌صدیق معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از مسئولان آموزش عالی و اساتید بصورت مجازی به میزبانی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این همایش با اشاره به تجربیات آموزش عالی در حوزه آموزش الکترونیکی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، یکی از بخش‌هایی که خیلی خوب توانست خود را با شرایط تطبیق دهد، بحث آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی بود که با بسترسازی و بهره‌مندی از فضای مجازی امکان‌پذیر شد.

وی با اشاره به غیرمنتظره بودن بکارگیری آموزش مجازی در سیستم آموزشی کشور، بیان کرد: بررسی و نگاه به دستاوردهای آموزش مجازی در این بازه زمانی نشان می‌دهد که ما سرمایه خوبی را در حوزه فناوری داشته‌ایم که شاید تا قبل از شیوع کرونا به آن توجه کامل نمی‌شد اما این شرایط سبب شد تا با بکارگیری ظرفیت‌ها و تلاش و همکاری دانشگاه‌ها، امروز آنچه در این زمینه محقق شده، بسیار بیشتر از سال گذشته است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تجربه دانشجویان، اساتید و مدیران در تکمیل، اصلاح و بروزرسانی بخش‌های فناوری در این مدت، سرمایه و تجربیات ارزشمندی را در حوزه آموزش عالی شکل داد، تصریح کرد: امیدواریم در تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی این سرمایه‌ها به خوبی مورد استفاده قرار گیرد تا در مناطق و دوره‌های زمانی مختلف نیز امکان استفاده از آن فراهم شود.

غلامی در ادامه ضمن تشکر از همه تلاشگران جهت مدیریت و پیشبرد آموزش مجازی در حوزه آموزش عالی گفت: برای اینکه بتوان تجربیات بدست آمده طی این مدت را برای آیندگان نیز حفظ کنیم، لازم است تا چالش‌ها و فرصت‌های این عرصه را نیز مورد بررسی قرار داده و برنامه مشخصی را برای ارائه خدمات آموزشی تدوین کنیم تا در آینده این موضوع تقویت شود.

وی با بیان اینکه در تحقق برنامه‌های آموزش عالی باید برنامه‌ها را متناسب با آن تطبیق دهیم و برنامه‌های گذشته را نیز اصلاح کنیم، افزود: اکنون تجارب سایر مراکز علمی دنیا نیز در این حوزه به خوبی قابل دسترسی بوده و بهره برداری از این تجارب می‌تواند ما را در بهبود آموزش مجازی کمک کند تا در ارزیابی فعالیت‌ها و دستاوردها، معیار و شاخص بهتری برای برنامه های آتی در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1095692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =