۸۰ درصد برنامه درسی بر اساس مدل بین‌رشته‌ای بازنگری شده‌ است

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان این که ۸۰ درصد برنامه کارشناسی دانشگاه تهران بر اساس مدل بین‌رشته‌ای بازنگری شده است،گفت: دانشجویان دانشگاه تهران می‌توانند در چهارچوب مصوب رشته‌های خودشان، ۱۵ تا ۲۰ واحد درسی در رشته‌های دیگر هم انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هشتمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در محل این دانشگاه برگزار شد.

سید حسین حسینی در این نشست با بیان این که جشنواره امسال به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جمع اندکی برگزار شده، اظهار کرد: در ابتدا لازم است یاد و خاطره همه استادان فقید دانشگاه تهران را گرامی بدارم، به خصوص استادانی که در هفته‌های اخیر به دیار باقی شتافتند.

وی با اشاره به این که جشنواره آموزشی فرصتی است که ضمن تکریم علم و عالم، توجه خود را به نقطه عطف دانشگاه یعنی آموزش و سرآمدی آموزش جلب کنیم، افزود: سرآمدی آموزش مستلزم نظامی نوین، پویا و به روز است و وظیفه همه ارکان دانشگاه از استادان، مدیران و کارشناسان این است که دانشگاه تهران را همچنان به عنوان دانشگاه سرآمد آموزش کشور حفظ کنیم.

حسینی با تاکید بر این که دانشگاه تهران افتخار دارد که این جایگاه ویژه را حفظ کند، گفت: در گزارش اخیر پایگاه استنادی آمده است که دانشگاه تهران رتبه یک کشور در زمینه آموزش است و این باعث افتخار است که این دانشگاه، قریب ۹۰ سال این جایگاه را حفظ کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: این افتخار نه تنها وظیفه سنگینی را برای دانشگاه تهران ایجاد می‌کند، بلکه باید ارتقا هم بخشیده شود و دانشگاه باید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد.

وی با بیان این که حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تلاش می‌کند برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزشی اقداماتی انجام دهد، یادآور شد: معاونت آموزشی دانشگاه تهران در سالهای اخیر توجه ویژه‌ای به حوزه بین‌رشته‌ای داشته است، مانند تدوین و تصویب رشته‌ها با رویکرد بین‌رشته‌ای.

حسینی با اشاره به این که دانشگاه تهران معمولا در حوزه تدوین و ارائه رشته‌های جدید، مبدع بوده است، افزود: در دوره‌های گذشته فعالیت‌هایی انجام شده است و امروز هم سعی ما این است که در حوزه بین‌رشته‌ای فضای آموزشی مناسبی برای دانشجویان فراهم کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر این که در دو سه سال اخیر توجه به سمت اجرای رشته‌ها در مدل دو وجهی است، گفت: شرایطی را فراهم کردیم که دانشجویان رشته‌های مختلف در چارچوب مصوب رشته‌های خودشان، اجازه داشته باشند ۱۵ تا ۲۰ واحد در رشته‌های دیگر هم آموزش ببینند.

وی ادامه داد: ۸۰ برنامه از ۱۰۰ برنامه کارشناسی ما بر اساس این مدل بازنگری شده است. همچنین تشویق و تسهیل فعالیت‌های بین رشته‌ای انجام شده است، به طوری‌که هیئت ممیزه دانشگاه تهران تصویب کرده که استادان بتوانند پایان‌نامه‌های مشترک داشته باشند و امتیازاتی در نظر گرفته شده است. این اقدامات در ارتقای کیفی دانشگاه تهران موثر است.

حسینی درباره دیگر اقدامات دانشگاه تهران گفت: تنقیح، اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات آموزشی در دانشگاه تهران انجام شده است. این کار دشواری بود که به همت معاونین آموزشی واحدها انجام شد. در حوزه قوانین و مقررات اعضای هیئت علمی هم تغییراتی اتفاق افتاد. همچنین آیین‌نامه استخدامی دانشگاه هم بازنگری شد و اصلاحاتی در حوزه ارتقا و ترفیع اتفاق افتاد.

وی با بیان این که سه ترم از درگیر دانشگاه‌ها با کرونا می‌گذرد، افزود: در این مدت همه مدیران همت گذاشته‌اند که چرخ آموزش بچرخد. به همین دلیل فعالیت‌های آموزشی دانشگاه، هرگز متوقف نشده است. همه امور اجرایی از ورود دانشجویان تا فارغ‌التحصیلی و امور هیئت علمی بدون اختلال انجام شده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در پایان با اشاره به این که چرخ‌های دانشگاه در حوزه آموزش همچنان می‌‎چرخد؛ اما کیفیت آموزش در مقطعی تحت تاثیر این شرایط قرار گرفت، اظهار کرد: رضایتمندی دانشجویان در دوران کرونا زیر ۴۰ درصد آمد؛ اما با تلاش‌های همکاران ما در اردیبهشت به ۸۰ درصد رسید. امیدواریم وزارت بهداشت، واکسیناسین دانشجویان را در اولویت قرار دهد و شور و نشاط  به دانشگاه برگردد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1095839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =