میوه‌های نوبرانه ارزان شد

یک مقام مسئول گفت: با توجه به نرخ کنونی سیب زمینی در میدان مرکزی و احتساب سود، عرضه با نرخ ۸ و ۹ هزار تومان در مغازه‌ها گرانفروشی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت نوبرانه‌ها خبر داد و گفت: با  انبوه عرضه پیش بینی می‌شود که در هفته آینده قیمت میوه‌های نوبرانه مجدد ۱۰ درصد کاهش یابد.

او قیمت کنونی هر کیلو گیلاس تلخک در میدان مرکزی را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گوجه سبز را ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان، توت فرنگی را ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه را ۵۰ هزار تومان، زردآلو فلکه‌ای شیراز را ۵۰ هزار تومان و زردآلو دوره شهری را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

محصول قیمت
گیلاس تلخک ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گوجه سبز ۲۰ تا ۸۰ هزار تومان
توت فرنگی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان
توت فرنگی گلخانه ۵۰ هزار تومان
زردآلو فلکه‌ای شیراز ۵۰ هزار تومان
زردآلو دوره شهری ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان

دارایی نژاد ادامه داد: با وجود آنکه عمده نوبرانه‌ها برای شهریار بود، سرمازدگی منجر به کاهش تولید شد که از ابتدای ماه آینده با عرضه میوه از سایر نقاط قیمت کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی را ۲۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با ورود سیب جدید طی ۲ ماه آینده و صادرات به بازارهای هدف، مشکلی در تامین موز نداریم.

او ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو هندوانه در میدان مرکزی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، طالبی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، جانا ۴ تا ۵ هزار تومان و ملون ۲  تا ۳ هزار تومان است‌.

محصول  قیمت
موز ۲۴ هزار تومان
هندوانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان
طالبی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
جانا ۴ تا ۵ هزار تومان
ملون ۲  تا ۳ هزار تومان

این‌مقام مسئول در واکنش به کرایه بالای حمل و نقل بیان کرد: از  مسئولان بخش حمل و نقل و وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم که به داد کشاورزان برسند چرا که قیمت حمل هر کیلو هندوانه یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومان است که با توجه به قیمت هندوانه، کشاورزان زیان قابل توجهی را متحمل شدند.

او در پایان قیمت کنونی هر کیلو سیب زمینی را ۴ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود هر کیلو سیب زمینی با نرخ ۷ هزار تومان در مغازه‌های سطح شهر باید عرضه شود و عرضه با نرخ ۸ و ۹ هزار تومان در خرده فروشی‌ها گرانفروشی است‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1096208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =