برداشت‌های استقلال و پرسپولیس از جام حذفی

جام حذفی میانبری برای کسب عنوان قهرمانی و صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیاست و سرخابی‌ها نشان دادند برای فتح این جام کوتاه نخواهند آمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ برد پرسپولیس و استقلال و حضور در یک چهارم نهایی بازی‌ها برای هر کدام از تیم‌ها حکایت و شرایط خاص خود را داشته، بخصوص که جام حذفی که جام شگفتی‌ها بوده و هست و میانبری برای رسیدن به جام و آسیا برای هر تیم به حساب می‌آید.

میانبر

نکته اصلی اینکه هر دوتیم نشان دادند که دست بردار این جام نیستند. هر کدام نگاهی جداگانه به آن دارند. برای پرسپولیس که حالا در کورس قهرمانی لیگ برتر هست و برای استقلال که حالا از لیگ شاید کمی ناامید شده اما مدعی اصلی سهمیه گرفتن حداقل در لیگ می باشد و جام حذفی جبران مافات می‌تواند باشد. بنابراین هیچ یک از دوتیم این بازی‌ها را دست کم نگرفتند و به نظر نخواهند گرفت و انتظار حتی یک دربی زیبای از سبک جام حذفی هم دور از انتظار نیست.

پرسپولیس

برای پرسپولیس که از دو بازی سنگین بیرون آمده بود، بهترین حالت برای یک بازسازی و ریکاوری یک بازی رسمی و تحت شرایط این سبک بازی‌ها بود. بازی که می‌تواند برای هر تیمی مشکل ساز هم شود. نکته اول برای پرسپولیس اینکه نشان داد به هیچ عنوان هیچ بازی را دست کم نخواهد گرفت. از کادر فنی گرفته تا بازیکنان داخل زمین.

نکته دوم، فضای بازی برای امثال رادوویچ و فرجی و عبدی مهیا شد تا بتوانند نود دقیقه و فیکس بازی کنند و هم از بعد انگیزشی و هم از بعد فنی سنجیده شوند. بخصوص که فرجی شاید بیشتر از اینها احتیاج کادر فنی در آینده باشد.

نکته سوم اما گلزنی مهدی عبدی بود که به هر حال به این دست بازی‌ها احتیاج داشت تا با گلزنی در آن خود را بازیابد و کمی از رخوت گل نزدن فاصله گیرد.

نکته چهارم در رابطه با پرسپولیس  اینکه ادامه گل خوردن های این تیم هست. پرسپولیس همچنان استحکام دفاعی قبل را ندارد و باید بیشتر به آن بپردازد. همان استحکامی که احتیاج یک تیم قهرمان هست اما در هر صورت کادر فنی پرسپولیس به نظر با سوییچ روی چینش های متفاوت و طرح ریزی های گوناگون سبک بازی برای مسابقات مختلف را باید کادری موفق نامید که در عین حال که برنده از زمین بیرون می آیند اتفاقا خواسته‌های دیگر تیم را هم کاور و ترمیم و تقویت می‌کنند.

استقلال

برای استقلال کار سخت‌تر بود و باید شرایط این تیم را در دو محور فصای حاکم بر کلیت تیم و فضای فنی داخل زمین بحث کرد. در مورد گزینه اول به هر حال باخت در دربی برای هرتیمی تبعات خود را دارد، از طرفی دو بازی صفر گل زده و سه گل خورده می تواند نمره منفی در کارنامه مجیدی ثبت کند. پس اولویت بردن برای استقلال در این بازی طرح ریزی شد تا از فضای سنگین حاکم بیرون آید.

اما در مورد گزینه دوم یعنی مباحث فنی داخل زمین استقلال را باید به دو نیمه متفاوت تقسیم کرد که هر چه از زمان بازی می‌گذشت کم کم شرایط فنی این تیم در زمین بهتر از قبل می شد و با زدن گل اول تا حدود زیادی هم اعتماد به نفس دوباره به این تیم بازگشت کمی از تنش های احتنالی در دقایقی فاصله گرفت.

نکته اصلی در مورد استقلال، تعویض به موقع و هوشمندانه فرهاد مجیدی بود. بیرون آوردن مطهری اضافه شدن رضاوند به کمربند میانی و شیفت اسماعیلی به سمت نوک پیکان حمله این تیم که به همراه قائدی تنوع و سرعت را در خط حمله بالا برده بودند و در نهایت هر سه نفر پایه گذار و زننده گل دوم این بازی هم شدند و اگر دقت کنید تغییرات بعدی استقلال هم در همین راستا بود و جواب داد. در نهایت در این بازی باید به کادر فنی استقلال نمره قبولی داد و به انتظار ادامه بازی های این تیم نشست .

انتهای پیام/

کد خبر: 1096330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =