اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند/ احتمال انصراف «مهرعلیزاده» به نفع «همتی»

دبیرسیاسی دفتر تحکیم وحدت گفت: : اصلاح طلبان می‌دانند که حیات سیاسی‌شان به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است به همین دلیل هیچ‌گاه انتخابات را تحریم نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رفته رفته فضای انتخاباتی کشور داغ می‌شود و نامزدها هرکدام مشغول ارائه برنامه‌ها و وعده‌های خود در راستای ساماندهی وضعیت کشور هستند. فضای سیاسی کشور در چند روز گذشته شاهد اتفاقات متعددی بود که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت؛ در این بین اما رد صلاحیت برخی چهره‌های شاخص از سوی شورای نگهبان را می‌توانیم یکی از بربحث‌ترین مسائل بدانیم.

علی بزرگخو دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، درباره نقش جریان انقلاب در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: این انتخابات فرصتی برای ارائه ایده‌های حکمرانی اصلح برای اداره کشور را ارائه کرده است. در انتخابات ۱۴۰۰ فضای دو قطبی کاهش پیدا کرده اما در عوض، فضای ایجابی افزایش پیدا کرده است که می‌توانیم آن را یکی از نکات مثبت این دوره از انتخابات بدانیم.

وی افزود: نامزدهای جبهه انقلاب در وهله اول باید برنامه‌های خود را برای اداره کشور به ارزیابی مردم بگذارند؛ در واقع باید مردم را در برنامه‌های خود شریک کنند و از مردم نسبت به این برنامه‌ها نظر بخواهند. آن‌ها می‌توانند با ارائه برنامه‌های خود در فضای مجازی و صفحات شخصی خود، از نظرات مردم نسبت به برنامه‌های ارائه شده استفاده کنند. این قبیل اقدامات می‌تواند در افزایش مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار باشد.

بزرگخو با اشاره به نامزدهای اصلاح‌طلبان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما نباید فکر کنیم که نتیجه انتخابات از الان مشخص است و جریانی خاص از رقابت‌ها حذف شده است؛ بلکه افرادی مانند عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده، می‌توانند حریفانی قدری برای اصولگریان باشند زیرا هر دوی آن‌ها از سابقه مدیریتی کلان در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند. به همین دلیل جریان انقلاب نباید با این مسائل به سادگی برخورد کند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال قهر اصلاح طلبان با صندوق رای و تحریم انتخابات از سوی آن‌ها تصریح کرد: اصلاح طلبان می‌دانند که حیات سیاسی‌شان به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است به همین دلیل هیچ‌گاه انتخابات را تحریم نخواهند کرد و قطعا از یکی از دو نامزد اصلاح طلب حاضر در صحنه انتخابات حمایت جدی می‌کنند.

وی افزود: بنظر می‌رسد که همانند انتخابات سال ۹۲، در نهایت یکی از این نامزدهای اصلاح طلبان به نفع دیگری انصراف بدهد که احتمالا مهرعلیزاده به نفع همتی انصراف دهد تا بتوانند کنش‌گری سیاسی بهتری داشته باشند.

بزرگخو در پایان با اشاره به تاثیر احراز نشدن صلاحیت جهانگیری و لاریجانی از سوی شورای نگهبان در میزان مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد که نبود این چهره، اثر مستقیم در میزان مشارکت مردم در انتخابات داشته باشد. اما جریان انقلابی باید از تمام ظرفیت‌های خود برای افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات استفاده کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =