بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از شورای نگهبان

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از عملکرد شورای نگهبان در جریان بررسی صلاحیت‌های داوطلبین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(عضو دفتر تحکیم وحدت) در خصوص تائید و عدم احراز صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، توسط شورای نگهبان بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای نگهبان همیشه عده‌ای را تائید می‌کرده است و صلاحیت عده‌ای را هم احراز نکرده است. در این 42 سال انقلاب اکثریت افرادی که تائید شدند از طیف و جریان فکری خاصی بودند که دولت را نیز بدست گرفتند و حتی گاها این سوال مطرح می‌شد که چرا اصلا باید چنین افرادی را تائید کرد!!!

با توجه به چند مورد از جمله: سابقه شورای نگهبان، حرف و حدیث هایی که عامدانه و در اثر پروپاگاندایی که علیه شورای نگهبان تا الان بوده و جایگاهی که به دلیل اهمیت و نقشش، همیشه مورد حمله دشمنان جمهوری اسلامی بوده و همچنین افرادی که صلاحیت‌شان احراز نشده، می‌توانیم بگوییم قطعا دلیل محکمی برای این امر وجود داشته است که شورا چنین اقدامی کرده و حواشی و جَوهای حاصل از آن را به جان خریده است؛ اساسا کار شورای نگهبان باید بر اساس قانون و وظیفه ذاتی‌اش باشد و نه بر اساس جَو و خوشامد دیگران.

نکته قابل توجه این است که افراد صلاحیت‌شان تائید نشده است و نه اینکه رد صلاحیت شدند. مدارک و عوامل موجود در حد اثبات صلاحیت آنان برای قامت ریاست جمهوری نبوده است. شاید هم صلاحیت داشته اما مدارک این صلاحیت موجود نبوده و شاید هم صلاحیت نداشتند؛ مشخص نیست.

در شرایط فعلی که نتایج نظر سنجی‌ها تا پیش از اعلام نظر شورای نگهبان در خصوص مشارکت موضوع تائید یا عدم احراز صلاحیت کاندیدای مورد نظر اولویت پنجم را برای شرکت افراد در انتخابات داشته و اولویت اول را ضد فساد و عدالت‌خواه بودن فرد مورد نظر دانسته بودند، پروپاگاندا به میدان آمده تا اولا؛ جبهه انقلاب را از فعالیت در خصوص افزایش مشارکت و انتخاب بین خوب و خوب‌تر دلسرد کند

و ثانیا؛ بعد از آن دلیل عدم مشارکت بالا را عدم حضور برخی چهره‌ها که از مسببین وضع موجود نیز هستند معرفی کند و نه وضعیت موجود و نامطلوب اقتصادی. مگر در سال‌های پیش که مشارکت کاهش یا افزایش داشت از دلایل اصلی، وضعیت موجود و حضور افرادی که خود را مصلح وضعیت معرفی می‌کردند نبوده است.

مگر با پیش فرض حضور آن چهره‌ها ما همچنان مسئله افزایش مشارکت را نداشتیم؛ پس موضوع مشارکت چیزی فراتر از موضوع حضور برخی افراد آن هم کسانی که اقدامات‌شان در این سال‌ها خود عامل کاهش مشارکت هست، می‌باشد.

چرا برای خود اینگونه جا انداخته‌ایم که مشارکت را فقط با ایجاد رقابت و شکاف سیاسی و کار سلبی افزایش بدهیم و نه کار ایجابی و جدا از شکاف سیاسی.

اگر در این انتخابات مشارکت پایین باشد انتخابات را نه به دلیل عدم حضور برخی افراد، بلکه به دلیل تحلیل‌هایی مبنی بر عدم توانایی ایجاد رقابت و عدم توان در کار ایجابی و معرفی خود باختیم که در این مهم هم مقصر جز آن دوستانی که با دیدن نظرات شورای نگهبان ناامید شده و دست از کار کشیدند نخواهند بود. به میدان بیاییم تا گزینه خوب‌تر را با مشارکت حداکثری برگزینیم.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(عضو دفتر تحکیم وحدت) نظر شورای نگهبان را فصل‌الخطاب دانسته و برای مشارکت حداکثری برای روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی توان خود را به کار می‌بندد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =