اولیانوف: توافق نهایی درباره برجام نیازمند زمان بیشتری است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» تأکید کرد تا زمانی‌که بر روی همه مسائل باقیمانده درباره برجام توافق نشود، گویی درباره هیچ موضوعی توافق نشده و حصول توافق نهایی به زمان بیشتری نیاز دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در «وین» در توضیح روند پیشرفت مذاکرات برای احیای برجام در «وین» تأکید کرد که تا زمانی که در باره همه مسائل توافق نشود ،گوئی درباره هیچ موضوعی توافق نشده است.

وی در پاسخ به برخی گزارش‌ها مبنی بر خوشبینی مسکو در خصوص پیشرفت در مذاکرات وین در صفحه توییتر خود نوشت: «نه ضرورتاً. ما حقیقتاً شاهد پیشرفت مداومی در مذاکرات وین درباره برجام بودیم. ما این حقیقت آشکار را می‌پذیریم اما همواره در ارزیابی‌های خود محتاط هستیم و تا زمانی‌که بر روی همه مسائل توافق نشود، گویی درباره هیچ‌ موضوعی توافقی صورت نگرفته است. ما به این مرحله نزدیک شده‌ایم اما احتمالاً به زمان بیشتری نیاز است».

نماینده روسیه در وین همچنین در ادامه در خصوص برخی گمانه‌زنی‌ها درباره توافق نهایی درباره برجام گفت: «من احساس نارضایتی دارم از این که برخی تحلیلگران سیاسی در خصوص پیچیده‌ترین مشکلات جهان به سادگی قضاوت می‌کنند و به آن‌ها توصیه می‌کنم که نتیجه‌گیری‌های شتابزده نکنند».

اظهارات اولیانوف در حالی مطرح شده است که «لارنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز گذشته اعلام کرد که احتمالاً امروز (چهارشنبه) یا روز پنجشنبه هفته جاری، وقفه‌ای در گفت‌وگوهای وین برای احیای برجام ایجاد می‌شود و هیأت‌ها به پایتخت‌های خود بازمی‌گردند.

وی سپس در ادامه ادعای خود، افزود: سوال بزرگ این است که چه زمانی این گفت‌وگوها ادامه می‌یابد و آیا این گفت‌وگوها پیش از انتخابات ایران ادامه خواهد یافت یا خیر، این مساله‌ای است که هنوز حل نشده است. 

پیش‌تر سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه با بیان این که «پیشرفت‌های خوبی تا الان در مذاکرات وین داشتیم و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم» گفت: شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور به پایان برسد.

از طرف دیگر، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین شب گذشته در خصوص روند مذاکرات وین درباره احیای برجام توضیح داد: «مذاکرات وارد موضوعات مهم و اساسی در دو حوزه رفع تحریم‌ و هسته‌ای شده است. این چند موضوع باید حتما حل و فصل شود، هم برای ما از منظر رفع تحریمی و هم از منظر اقدامات هسته‌ای که اگر چنانچه برجام احیا شود باید انجام دهیم».

انتهای پیام/

کد خبر: 1097857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =