شعار انتخاباتی همتی برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در یادداشتی نوشت: کار لیبرال‌ها و دلباختگان غرب به جایی رسیده است که شعار سیاسی یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری عیناً برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مسعود درخشان استاد دانشگاه علامه طباطبایی و چهرۀ ماندگار دانشگاه امام صادق (ع) یادداشتی با موضوع نقد و بررسی شعار انتخاباتی عبدالناصر همتی یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نوشت که متن آن در زیر آمده است:

کار لیبرال‌ها و دلباختگان غرب به جایی رسیده است که شعار سیاسی یکی از نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری کشور عزیزمان عیناً برگرفته از فرهنگ سیاسی غرب است. آیا جای تعجب و تأسف نیست که شعار انتخاباتی آقای همتی در کسوت استاد دانشگاه و سی سال سابقۀ مدیریت ارشد اجرایی دقیقاً همان شعارهای انتخاباتی اوباما و ترامپ است؟ چرا آقای همتی شعاری را بکار برده است که باراک اوباما در خلال دوران ریاست جمهوری خویش نیز چندین بار آن را تکرار کرد و هم‌اکنون در فرهنگ سیاسی غرب یادآور نام اوباماست؟ این دو شعار کدام است؟

شعار اول آقای همتی- «من صدای بی‌صداها هستم.» برگرفته از شعار انتخاباتی ترامپ که قبل از او نیز اوباما چندین بار از آن استفاده کرده بود:I am the voice of the voiceless.  

شعار دوم آقای همتی- «من قدرت بی‌قدرتان هستم.» برگرفته از شعار انتخاباتی اوباما: To empower disenfranchised citizens.

1- دارِل رولَند (Darrel Rowland) در سرمقالۀ خود در 22 ماه ژوئیۀ 2016 در تایمزریپورتر (TimesReporter.com) چنین نوشت: «دونالد ترامپ بعد از پذیرش پیشنهاد حزب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری گفت که او صدای بی‌صداهاست.(He is the voice for the voiceless)». در ادامۀ همین مقاله چنین می‌خوانیم: ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود خطاب به کارگران گفت «شما مردمی هستید که با مشقت و  سختی کار می‌کنید اما دیگر صدای شما شنیده نمی‌شود. من صدای شما هستم. (I am your voice.)»

2- باراک اوباما در تاریخ 3 مارس 2015 در تقدیر از خدمات سناتور خانم باربارا میکولسکی (Barbara Mikulski) چنین گفت: «سناتور میکولسکی در طول سال‌های خدمتش صدای بی صداها بوده است.» (Throughout her career, Senator Mikulski has been a voice for the voiceless.), www.baltimoresun.com

3- باراک اوباما در تاریخ 15 فوریۀ 2011 در محل کاخ سفید «مدال ریاست جمهوری برای آزادی» را به جان لوئیس (John Lewis) داد. جان  لوئیس از فعالان معروف سیاسی بود که نقش اصلی را در پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایفا کرد. اوباما در این مراسم در تقدیر از جان لوئیس از این شعار استفاده کرد: «جان لوئیس با کلام خویش صدای بی‌صداها بود. با عمل خویش شهامت بخش دل‌های ضعیف بود.» هم‌اکنون ده‌ها پوستر مختلف از این نقل قول اوباما منتشر شده است.  

(Through words he gave voice to the voiceless. Through deeds he gave courage to the faint of heart.)

4- اوباما در نخستین مبارزۀ انتخاباتی خود برای ایالت ایلینوی گفت که «می‌خواهد قدرت‌بخش شهروندان بی‌قدرت باشد.»: (To empower disenfranchised citizens.)

5- خاطر نشان می‌کنم که عبارت «من صدای بی‌صداها هستم» نخستین بار توسط خانم اِلا ویلر ویلکاس (Ella Wheeler Wilcox, 1850-1919) نویسنده و شاعر آمریکایی در یکی از اشعارش بکار رفت.

6- شعار آقای همتی واقعاً زیباست اما چون شعار انتخاباتی ترامپ و اوباما بود پس می‌توان گفت که استفاده از این شعار زیبا زشت‌ترین عمل در مبارزات انتخاباتی کشورمان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =