اعتراض در یونان در مخالفت با اصلاح قانون کار

مردم یونان روز چهارشنبه در اعتراض به اصلاحات جنجال برانگیز قانون کار به خیابان ها آمدند و اعتصاب و اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، خدمات کشتیرانی به جزایر توریستی یونان قطع شد و خدمات حمل و نقل شهری در پایتخت نیز به دلیل اعتصاب ۲۴ ساعته مختل شد.

قرار است طرح اصلاح قانون کار یونان از سوی پارلمان این کشور به تصویب رسد.

براساس اعلام پلیس، بیش از هفت هزار نفر صبح روز چهارشنبه علیه این طرح در آتن تظاهرات کردند و حدود هشت هزار نفر نیز در مقابل پارلمان تجمع کردند.

کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان گفت که این طرح اصلاحی، کشور را با استانداردهای اروپایی به سرعت مطابقت می دهد و باعث شفاف سازی می شود.

وی تاکید کرد که در حال حاضر از هر چهار کارگر در یونان وضعیت یک نفر به مقام های کار اعلام نشده یا به طور جزئی اعلام شده است.

درهمین حال، دیمیتریس کوتسومباس رهبر حزب کمونیست یونان گفت که این سیستم جدید، شرایط تبدیل محل کار به جنگل را فراهم می کند که در قالب آن، کارمندان کاملا بی دفاع خواهند بود.

الکسیس تسیپراس رهبر حزب مخالف یونان نیز این قانون را بازگشت به قرون وسطی دانست و گفت: این طرح به منزله کار بیشتر در ازای حقوق کمتر و بدون امنیت شغلی است.

دولت می گوید این اصلاحات، انعطاف پذیری اختیاری ساعت کاری را ایجاد می کند، قوانینی را در مورد کار از راه دور تعیین می کند، مرخصی والدین را بهبود می بخشد و محافظاتی در برابر آزار جنسی در محیط کار را فراهم می سازد.

به موجب طرح اصلاحی جدید، ساعت کاری تا ۱۰ ساعت مجاز دانسته شده است. این قانون همچنین با هدف وا داشتن اتحادیه های کارگری به تضمین خدمات عمومی در جریان اعتصاب ها در نظر گرفته شده است.

احزاب مخالف و اتحادیه ها می گویند این اصلاحات، زندگی شخصی کارمندان را مختل و بهره کشی از کارمندان در ساعات اضافی کاری را فراهم می کند.

هفته گذشته نیز بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم آتن در اعتراض به این طرح اصلاحی به خیابان ها آمدند.

کد خبر: 1099706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =