رشد 13 درصدی تقاضای سوخت در هند

تقاضای سوخت در هند طی دو هفته اول ماه ژوئن ۱۳ درصد جهش کرد که اولین افزایش ماهانه از ماه مارس محسوب می شود و نشان می دهد که تأثیر موج دوم کرونا به اوج خود رسیده و مصرف دوباره به حالت عادی باز می گردد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز؛  به نقل از راشاتودی، تقاضای سوخت در هند طی دو هفته اول ماه ژوئن 13 درصد جهش کرد که اولین افزایش ماهانه از ماه مارس محسوب می شود و نشان می دهد که تأثیر موج دوم کرونا به اوج خود رسیده و مصرف دوباره به حالت عادی باز می گردد.

بر اساس این گزارش، منابع آگاه روز چهارشنبه با اشاره به داده های اولیه مربوط به بزرگترین خرده فروشان سوخت در هند به بلومبرگ گفتند که فروش گازوئیل، پرکاربردترین سوخت جاده ای، و فروش بنزین در این کشور که سومین واردکننده بزرگ جهان محسوب می شود، تاکنون در ماه جاری افزایش داشته است.

هند با کاهش موارد روزانه ابتلا به کرونا و بیماری کووید در هفته های اخیر، شاهد افزایش تحرک و استفاده از وسایل نقلیه مسافربری بوده و برخی از محدودیت ها را کاهش داده است.

این در حالی است که طبق برآورد بلومبرگ، فروش سوخت حمل و نقل جاده ای در این زمان هنوز به سطح سال گذشته نرسیده است.

بازیابی تقاضا در هند باعث امیدواری شرکت های بزرگ نفتی و اوپک می شود که سومین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان شاهد رشد روزافزون مصرف نفت خواهد بود و ممکن است بدترین دوران مصرف سوخت را پشت سر گذاشته باشد.

چند هفته قبل، تقاضای نفت در هند چشم انداز مصرف جهانی این محصول را تیره کرده بود چرا که موج دوم ویرانگر کرونا در ماه مارس در این کشور شروع شده بود.

با این حال، همه تحلیلگران و سازمان ها، از جمله اوپک و آژانس بین المللی انرژی (IEA) با وجود ترس از کاهش تقاضای نفت در هند، همچنان شاهد بازگشت شدید تقاضای جهانی هستند، تا جایی که مدیران برخی شرکت ها از نفت 100 دلاری صحبت می کنند.

کد خبر: 1099898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =