تشکیل کارگروه اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

براساس تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۰،کارگروه اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بنابر بند «ک» تبصره 12 قانون بودجه 1400 مبنی بر بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف تقویت بنیه مالی فرهنگیان، رفع مشکلات معیشتی آنها، نقش‌پذیری فرهنگیان و هیئت امنا در مدیریت صندوق، ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی و تعارض منافع و تعیین وضعیت حقوقی کارگروهی با نام «تدوین اساسنامه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان» برای رسیدگی به این موضوع شکل گرفت.

این کارگروه ترکیبی از برخی اعضای هیئت امنا شامل نمایندگان معلمان (لیلا نظرپور، امین الله سالاری و محسن مسعودی) و نیز مرتضی حاجی به همراه دو نفر از معاونان وزیر آموزش و پرورش، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس و تعدادی دیگر از مدیران و معاونان وزارت آموزش و پرورش و موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است. همچنین طی حکمی از سوی رئیس هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، مهدی نیکدل مدیرعامل موسسه به عنوان دبیر آن منصوب شده است.

بنا بر حکم محسن حاجی‌میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، دبیر کارگروه موظف است در ارتباطی موثر با سایر اعضای کارگروه و برای صلاح فرهنگیان، به نحوی اقدام کند تا اساسنامه با هدف رفع مشکلات گذشته و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تحقق اهداف در نظر گرفته شده تدوین شود.

در حکم وزیر آموزش و پرورش تاکید شده است که این کارگروه موظف است هر دو هفته یکبار گزارشی از وضعیت پیشبرد کارها ارائه کند.

تاکنون دو جلسه از این کارگروه با حضور اعضای آن برگزار شده است و درباره مقدمات تدوین اساسنامه برنامه ریزی کرده‌اند؛ طبق قانون، زمان تکمیل اساسنامه و ارائه به مجلس شورای اسلامی سه ماه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =