بازجویی برخی مقامات سعودی در ارتباط با حادثه ۱۱ سپتامبر

دادگاهی در آمریکا قصد دارد از سه مقام سابق سعودی در خصوص دست داشتن احتمالی در حادثه ۱۱ سپتامبر بازجویی کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از روزنامه گاردین، دادگاهی در آمریکا بنا دارد از سه مقام سابق دولت عربستان در ارتباط با رابطه احتمالی آن‌ها با حادثه ۱۱ سپتامبر بازجویی کند.

عمرالبیومی، فهد الضمیری و مصعد الجراح از مقامات سابق دولت عربستان هستند که به ظن ارتباط و کمک به چند هواپیماربای عضو گروه تروریستی القاعده تحت بازجویی و پرسش قرار خواهند گرفت. این افراد مشخصا متهم به کمک به خالد المظهر و نواف الهزمی دو تروریست عضو القاعده هستند که با هواپیمای ربوده شده حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را رقم زدند.

وکلای خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر به دنبال بازجویی از این افراد و تعیین نقش آنان در آماده‌سازی عملیات تروریستی این حادثه هستند. دولت عربستان تاکنون نسبت به بازجویی از مقامات سابق خود واکنشی نشان نداده، اما همواره هرگونه دخالت در این حمله را رد می‌کند.

این سه مقام سابق دولت عربستان جاسوس و دیپلمات‌های این کشور در واشنگتن و لس آنجلس بوده‌اند. در پی تحقیقات گسترده پلیس فدرال آمریکا در مورد حادثه یازده سپتامبر نام این سه تبعه سعودی افشا شد.

حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ با حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک رخ داد و در این حمله بیش از سه هزار شهروند آمریکایی کشته شدند که در پی آن آمریکا بهانه لازم را برای اشغال عراق و افغانستان بدست آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =