چاپ مقالات در دانشگاه‌ها باید منجر به ایجاد واحدهای فناور شود

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در بازدید از مرکز رشد، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و طرح‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: چاپ مقاله در دانشگاه‌ها باید منجر به ایجاد واحدهای فناور و کانون‌های مرکز رشد شده و سپس از تلفیق آنها یک شرکت دانش‌بنیان بیرون آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، غلامحسین رحیمی در جمع مسئولان دانشگاهی استان کرمانشاه عنوان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه آنچنان که از رشد، عملکرد و نامش پیدا است، پتانسیل آن را دارد که به یک دانشگاه صنعتی بزرگ و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران در غرب کشور تبدیل شود.

معاون وزیر علوم افزود: این دانشگاه در زمینه آموزشی، پژوهشی و فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. کسب این جایگاه بدون شک مرهون تلاش و پیگیرهای مجدانه مدیران و نخبگان آن است و جای تقدیر دارد. البته باید تلاش شود کاستی‌های موجود نیز برطرف شود.

رحیمی تصریح کرد: امید می رود در سال جدید با حمایت مسئولین وزارت عتف و مدیران ارشد استان و همچنین توان صنعتی و پژوهشی این دانشگاه، شاهد گسترش فعالیت‌های مرکز رشد و فناورانه باشیم که به کمک آن بتوان به چرخه کارآفرینی و اشتغال زایی کمک کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های سرانه چاپ مقاله در هر دانشگاهی، نشان‌دهنده حیات آن دانشگاه است، تصریح کرد: در هر دانشگاهی باید زمینه‌های توازن محور ایجاد شود؛ به این معنی که چاپ یک مقاله باید منجر به ایجاد واحدها و کانون‌های مرکز رشد شده و سپس از تلفیق آنها یک شرکت دانش‌بنیان بیرون آید تا از این طریق چرخه کارآفرینی به گردش در آید.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه با توجه به شاخص‌های سرانه چاپ مقالات دانشگاه صنعتی کرمانشاه و قرار گرفتن در میان دانشگاه های معتبر کشور، از نخبگان و اساتید دانشگاه صنعتی کرمانشاه تشکر کرد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص مولفه‌های مهم دانشگاه‌ها از جمله مهارت‌آموزی، واحدهای فن‌آور و کانون‌های مرکز رشد، کارآفرینی، دستاوردها و طرح‌های پژوهشی، فناورانه و خلاقانه، روابط بین الملل و قراردادهای پژوهشی مرتبط با صنعت نکاتی را بیان کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز در این بازدید با اشاره به پتانسیل‌ها و شاخص‌های سالانه چاپ مقالات دانشگاه و همچنین قرار گرفتن دانشگاه صنعتی کرمانشاه در بین دانشگاه‌های برتر کشور و خاورمیانه، خواستار حمایت‌های بیشتر مسئولین وزارت عتف از دانشگاه صنعتی کرمانشاه شد.

نکته دیگری که اختری به آن اشاره کرد، بحث مرکز محاسبات بود که در این خصوص یادآور شد: که اگر دانشگاه در این زمینه حمایت شود، با ایجاد یک مرکز محاسباتی قوی به تمامی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غرب کشور نیز خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از این بازدید، به تشریح آماری در خصوص تعداد اعضای دانشگاه، تعداد دانشجو، رشته‌ها، سرانه چاپ مقاله، طرح‌ها، قراردادها، مهارت آموزی، سرباز پژوهش و غیر پرداخت.

بر اساس این گزارش، بعد از قول همکاری و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرح ها و مرکز رشد دانشگاه صنعتی کرمانشاه، مقرر شد؛ در اسرع وقت گزارشی از نیازها و حمایت‌های این دانشگاه به معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف ارسال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1100716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =