انگلیس - ایتالیا؛ یک گام تا رسیدن به رویای قهرمانی

دیدار نهایی مسابقات یورو ۲۰۲۰ امشب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، تیم های ملی انگلیس و ایتالیا امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در فینال جام ملت های اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

در همین زمینه گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی انگلیس در نشست خبری پیش از بازی اظهار کرد: ایتالیا فوق‌العاده است. آن‌ها رکورد بیش از ۳۰ بازی بدون شکست دارند که باورنکردنی است. این دیدار یک چالش برای ما است که منتظرش هستیم. احتمالاً شما در زندگی فرصت‌های کمی مثل این خواهید داشت. بنابرین باید از فرصتی که داریم استفاده کنیم و از شانس‌مان بهره ببریم.

در ادامه نیز روبرتو مانچینی سرمربی تیم ملی ایتالیا گفت: شرایط آسانی نداشتیم و با نمایش‌های خوب به اینجا رسیدیم. قبل از این که به تعطیلات برویم یک بازی سخت دیگر هم در پیش است. ما با هویت خودمان به فینال رسیده‌ایم و قصد تغییر آن را نداریم. این یکی از مهم‌ترین لحظات زندگی حرفه‌ای من است. ما نماینده ایتالیا هستیم و امیدوارم یکشنبه به موفقیتی که به‌عنوان بازیکن به آن نرسیدم، برسم.

انگلیس؛ پایان حسرت قهرمانی؟

حسرت ۵۵ ساله سه شیرها برای فینالیست شدن در یک تورنمنت بزرگ ملی را گرت ساوتگیت و شاگردانش خاتمه دادند و حالا یک گام تا قهرمان شدن برای نخستین مرتبه در جام ملت‌های اروپا فاصله دارند. انگلیسی ها حدود ۴۴ سال است که در هیچ بازی رسمی ایتالیا را شکست نداده اند آنها که میزبان دیدار امشب هستند در مسابقات این دوره در قامت یک تیم منسجم ظاهر شده اند و اگر بتوانند عمکلرد خوب خود را بازی فینال نیز تکرار کنند شکست دادن ایتالیا و نخستین قهرمانی شان دور از دسترس نخواهد بود.

مسیر رسیدن سه شیر ها به فینال

انگلیس مرحله گروهی را با دو برد برابر کرواسی و جمهوری چک و یک تساوی مقابل اسکاتلند خاتمه داد. آنها که به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرده بودند در مرحله یک هشتم آلمان را حذف کردند و در یک چهارم با چهار گل اوکراین را در هم کوبیدند. انگلیسی ها در مرحله نیمه نهایی نیز موفق شدند دانمارک را شکست دهند تا حریف ایتالیا در دیدار فینال شوند.

ایتالیا؛ قهرمانی پس از ۵۳ سال؟

تیم شایسته مانچینی که یکی از بهترین تیم های جام بوده است در عین شایستگی به دیدار نهایی راه یافته و حالا میخواهد پس از ۵۳ سال جشن قهرمانی را بر پا کند. ایتالیایی ها که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ طعم تلخ باخت در فینال یورو را چشیده اند هرگز نمی خواهند آن خاطرات تلخ برای شان تکرار شود به همین خاطر با تمام توان به میدان خواهند رفت تا جام را به خانه ببرند.

مسیر رسیدن آتزوری به فینال

ایتالیا که در مرحله گروهی با سه برد در برابر سوئیس، ترکیه و ولز مقتدرانه از گروه خود صعود کرد در مرحله یک هشتم اتریش را حذف کرد تا حریف بلژیک در یک‌چهارم شود آنها با شکست بلژیک راهی نیمه نهایی شدند و در این مرحله با حذف اسپانیا در ضربات پنالتی فینالیست یورو ۲۰۲۰ شدند.

ترکیب احتمالی از دید یوفا

انگلیس: پیکفورد، واکر، مگوایر، استونز، شاو، رایس، فیلیپس، استرلینگ، مونت، ساکا، هری کین

ایتالیا: دوناروما، دی لورنتزو، بونوچی، کیه لینی، امرسون،  بارلا، جورجینیو، وراتی، کیه زا، ایموبیله، اینسینیه

غایبان فینال

در تیم ملی ایتالیا لئوناردو اسپیناتزولا به دلیل مصدومیت غایب است و انگلیسی ها نیز به احتمال زیاد فیل فودن را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهند داشت.

سابقه تقابل

انگلیس و ایتالیا تا کنون ۲۷ بار به مصاف هم رفته اند که ایتالیا ۱۰ بار و انگلیس ۸ بار پیروز شده اند. ۹ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

اطلاعات بازی

این دیدار از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن با قضاوت بیورن کویپرس هلندی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

گزارش از مجتبی احسانی

کد خبر: 1102613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =