گزارشی از وضعیت کم آبی مردم روستاهای خوزستان+ فیلم

در پی تشدید شرایط خشکسالی در استان خوزستان و تنش آبی، در جهت تامین آب مورد نیاز احشام و کشاورزی، با رهاسازی آب از سد کرخه، کم‌کم آب شاخه‌های پایین‌دست آبگیری شده و سبب شادی کشاورزان و دامداران شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، خوزستان از ابتدای تابستان تاکنون دچار بحران تنش آبی و تشدید شرایط خشکسالی در این استان شده که سبب بروز مشکلات گسترده‌ای برای مردم و اکوسیستم منطقه شد.

در این بین در پی افزایش انتقادها از شیوه مدیریت آب در استان و افزایش مطالبه مردم بر رهاسازی آب از سدها استان برای مصرف استان، اکنون با ورود مسئولان کشوری به ماجرا، خروجی سدهای استان با افزایش همراه شده و اکنون کم‌کم شاهد آبگیری تالاب‌ها، آبگیرها و کانال‌های آب در پایین دست هستیم.

کرخه نور، نام یکی از شاخه‌های رود کرخه است که با هدف تامین آب کشاورزان و دام روستاهای هویزه و همچنین تغذیه تالاب هورالعظیم امروز سه‌شنبه، آبگیری شده است و سطح دبی آن افزایش پیدا کرده که با خوشحالی مردم کشاورز و دامداران منطقه همراه بوده است.

مصاحبه ویدیویی با یکی از کشاورزان این منطقه که با تغییر الگوی کشت خود به‌دلیل خشکسالی، با آبگیری این کانال در حال کشت لوبیا است را به شرح مشاهده کنید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کد خبر: 1103966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =