گروه منتظران ظهور در تلاش برای آب‌رسانی به روستاهای خوزستان

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه آزاداسلامی گفت: طرح آب‌رسانی به روستای تنگه 3 خوزستان در 2 سطح کوتاه مدت و بلند مدت در حال انجام شدن است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، 600 آب معدنی توسط گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در روستاهای حمیدیه توزیع است.

جلال عادی در گفت‌ وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: هزینه تامین این آب معدنی‌ها را خیرین پرداخت کردند و توسط 2 کامیون به خوزستان منتقل شد. 

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه برخلاف ادعای برخی مسئولان یا حتی برخی از افراد اهل خوزستان مبنی بر اینکه نیاز به ارسال آب معدنی نیست، گفت: برخی از روستاهای این استان واقعا به آب شرب نیازمند بوده و قدرت پرداخت هزینه برای خریداری آب را ندارند. 

وی درباره فعالیت‌های گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: آب‌رسانی به روستاهای خوزستان برای مصرف خانگی اصلی‌ترین هدف تیم جهادی اعزام شده به این استان است. این آب‌رسانی در قالب تامین آب و لوله‌کشی، تامین آب انبار و تانکر بزرگ، کمک به رفع مشکل آب‌رسانی روستاها است.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه آزاداسلامی با بیان اینکه گروه جهادی منتظر ظهوران در حال انجام طرح آب‌رسانی به سه روستای عرب‌نشین استان خوزستان است، گفت: ‌طرح آب‌رسانی به این روستاها در 2 سطح کوتاه مدت و بلند مدت انجام می‌شود. طرح کوتاه مدت که تهیه و توزیع آب معدنی یا رساندن آب با تانکر به روستاها است.

وی مطرح کرد: گروه منتظران ظهور تلاش دارد در طرح ماندگار آب‌رسانی به روستای تنگه 3 در نزدیکی آبادان را انجام دهد. در این طرح تلاش شده تا با لوله کشی آب شرب شهری در اختیار روستائیان قرار گیرد. همچنین در گام بعدی با تاسیس تصفیه‌خانه ضمن اشتغال زایی برای جوانان، آب بهداشتی برای مصرف آشامیدنی مردم روستا، تامین شود.

عادلی اضافه کرد: در حال حاضر گروه جهادی با کرایه ماشین بیل مکانیکی و وسایل مورد نیاز در حال حفاری برای لوله گذاری هستند تا آب را به روستای تنگه 3 برسانند. 800 متر لوله نیز برای رساندن آب به روستا تامین شده است.

مسئول گروه جهادی منتظران ظهور دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به اینکه روستای تنگه3 در نزدیکی رودخانه قرار دارد و به راحتی با لوله کشی می‌تواند آب در اختیار داشته باشد، گفت: متاسفانه در اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مسئولان سالهاست که این روستا با وجود نزدیکی به رودخانه، از آب شهری برخوردار نیست. 

وی درباره هزینه‌های وسایل لازم برای تامین آب برای روستاهای حمیدیه و سوسنگرد مطرح کرد: تانکر ۱۰۰۰ لیتری یک میلیون و چهارصد، تانکر ۳۰۰۰ لیتری سه میلیون و پانصد و پمپ آب خانگی ۲ میلیون قیمت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1104708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =