آدم ربایی آنهم وسط المپیک در توکیو

مقامات کشور بلاروس دست به آدم ربایی زده و قصد داشتند یک دونده زن اهل این کشور را با زور به خانه بازگردانند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، کریستینا تسیمانوسکایا که قرار بود روز دوشنبه در مسابقه دومیدانی 200 متر زنان شرکت کند، به خبرگزاری رویترز اعلام که دیگر قصد بازگشت به بلاروس را ندارد. به نظر می رسد او با زور به فردوگاه برده شده و خودش قصدی مبنی بر سفر به بلاروس نداشته است. 

او از پلیس ژاپن در فرودگاه هانده توکیو درخواست محافظت از خودش را کرده است و از آنها خواست شرایطی را فراهم کنند تا او مجبور به سوار شدن به پرواز بازگشت به کشورش نباشد.

تسیمانوسکایا در ادامه مدعی شد که کادر مربیگری بلاروس روز یکشنبه به اتاق او آمده و گفته که وسایلش را برای بازگشت به خانه را جمع کند. در واقع این ورزشکار قبل از اینکه بتواند روز پنجشنبه در مسابقات 200 متر و چهار در 400 متر شرکت کند، به فرودگاه منتقل شده است.

تسیمانوسکایا در حال حاضر در فرودگاه و تحت محافظت پلیس ژاپن قرار داشته و طبق ادعای مطبوعات بلاروس می خواهد در اتریش درخواست پناهندگی دهد. همچنین رسانه های دولتی وابسته به نظام حاکم در بلاروس پس از انتقاد او از مدیریت تیم ملی در روز جمعه، علیه او کمپینی را تشکیل داده اند.

به نظر می رسد مقامات این کشور این ورزشکار را به زور به فرودگاه منتقل کرده اند و رفتار آنها مانند آدم ربایی بوده است. همچنان تسیمانوسکایا ویدئویی منتشر کرده که در آن ماموران پلیس فرودگاه از او می پرسند آیا از پرواز به بلاروس می ترسد، که پاسخ او نیز مثبت بوده است.

سیمانوسکایا از فرودگاه به رویترز گفت: "برخی از ورزشکاران ما برای شرکت در مسابقه 400 متر به اینجا نیامدند، زیرا تست های دوپینگ لازم را برای حضور در مسابقات نداده بودند. در ادامه مربی بدون اطلاع دادن نام من را به فهرست اضافه کرد. من در این رابطه در مورد انظار عمومی صحبت کردم و در ادامه سرمربی به من گفت که از بالا دستور داده شده که من را از لیست حذف کرده و به خانه بازگردانند."

این اتفاق چند ماه پس از آن رخ می دهد که کشورهای غربی دولت الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس را به علت تخلفات هوایی در مورد یک هواپیمای روسی محکوم کرده بودند. همچنبن برخی خطوط هوایی در اعتراض به اقدام دولت بلاروس مبنی بر فرود اجباری یک هواپیمای شرکت رایان‌ ایر در مینسک، پرواز بر فراز آسمان این کشور را تحریم کردند.

کد خبر: 1105250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =