حذف اپ اخبار جعلی واکسیناسیون از اپ استور

اپل یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی و دوست یابی را به دلیل اخبار جعلی حذف کرده که مخصوص افراد واکسینه نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز به نقل از انگجت، فروشگاه‌های اپ موبایل مشغول بررسی و حذف برنامه‌هایی هستند که اخبار جعلی درباره واکسیناسیون منتشر می‌کنند.

در همین راستا خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی اشاره می‌کند اپل اپلیکیشن Unjected را حذف کرده است. این نرم افزار یک شبکه اجتماعی و دوست یابی مخصوص افرادی است که واکسن کووید ۱۹ تزریق نکرده‌اند. اپل دلیل این امر را ارجاع مناسب اپ به مفهوم پاندمی کووید ۱۹ و تم های آن اعلام کرده است.

هرچند Unjected خود را به عنوان محیطی برای یافتن افرادی معرفی کرد که از خودمختاری بهداشتی و آزادی بیان دفاع می‌کنند، اما پست‌های این سایت حاوی اخبار جعلی بود، مثلاً واکسن‌ها ژن را تغییر می‌دهند به ۵G متصل می‌شوند یا اسلحه‌های زیستی هستند.

بنیانگذاران این اپ چندی قبل در یک رویارویی با گوگل برای نسخه اندروید محصولشان باختند. گوگل در ۱۶ جولای اعلام کرد Unjected دو هفته فرصت دارد تا پست‌های گمراه کننده را از اپ خود حذف کند و گرنه در پلی استور ممنوع می‌شود. توسعه دهندگان نرم افزار محتوای ممنوع را حذف کردند. اما شلبی تامسون یکی از مبدعان این برنامه سعی کرد با احیای فید و پست‌های ممنوع با این دستور مقابله کند.

این درحالی است که اپ مذکور همچنان در اینستاگرام فعالیت می‌کند.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد Unjected قوانین اپ استور درباره انتشار اخبار معتبر کووید ۱۹ از منابع موثق را نقض کرده است. همچنین این اپ از تاکتیک‌های استفاده می‌کند که چندان صادقانه نیستند. در کنار این موارد Unjected از کاربران خواسته تا در دور زدن قوانین اپل کمک کنند. تلاش برای دورزدن سیستم مبنایی برای ممنوعیت اپ در اپ استور به حساب می‌آید.

بنابراین نباید انتظار داشت Unjeckted دوباره در اپ استور ظاهر شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1105285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =