برای استقلال، برعلیه استقلال؛ پای یک جام در میان است

در دیدار پایانی رقابت‌های جام حذفی کشور، دو تیم استقلال تهران و فولاد خوزستان روز یکشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ در استادیوم نقش جهان اصفهان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ یکی از تکراری‌ترین سکانس‌های این فصلِ فوتبال ایران، جدالِ استقلالی‌هاست و حالا در یکی از حساس‌ترین آن‌ها، شاگردانِ فرهاد مجیدی در استقلال در فینالِ جام حذفی، به مصافِ یارانِ جواد نکونام در فولاد خوزستان خواهند رفت، دیداری حیثیتی و صدالبته حساس‌تر از تقابل‌های قبلی!

فرهاد مجیدی در قامت سرمربی استقلال، در دو فصل اخیر، آمار فوق‌العاده‌ای مقابل مربیان استقلالی شاغل در لیگ داشته و به جز علیرضا منصوریان بقیه مربیان، نکونام، رحمتی، قلعه‌نویی(2 بار) فیروز کریمی را شکست داده و امیدوار است برای دومین بار بتواند جواد نکونام را شکست دهد تا این رکورد درخشان را بهبود ببخشد.

از طرفی تقابل نیمکت‌های دو تیم، جدال جام اولی‌هاست، فرهاد مجیدی حالا برای اولین بار می‌تواند جام را به اردوی آبی‌ها ببرد و با فراموش کردن خاطراتِ تلخ فینال جام حذفی فصل گذشته، به رویای فتحِ جام حذفی روی نیمکت استقلال برسد، جامی که برای هواداران استقلال با فرهاد، شیرینِ شیرین است، همچنین جواد نکونام هم برای پایانی خوش در اهواز، به دنبال کسبِ اولین جام دورانِ مربیگری خود با فولاد خوزستان است و حالا که شایعاتی مبنی بر جدایی او وجود دارد، می‌خواهد فولاد را با جام تحویل دهد.

اما دو تیم با دو مسیرِ متفاوت به فینال راه پیدا کرده‌اند، استقلالی‌ها از سد پیکان، ذوب آهن، پرسپولیس(ضربات پنالتی) و گل گهر گذشتند و با کسب چهار پیروزی در برابر چهار حریف لیگ برتری، حالا به دنبال کسبِ پیروزی پنجم در برابر پنجمین حرف لیگ برتری خود هستند تا جشنِ صعود را در اصفهان برپا کند، از طرفی شاگردان نکونام در فولاد با با پیروزی مقابل ماشین سازی، قشقایی شیراز، سپاهان( در ضربات پنالتی) و ملوان، حریف استقلال در فینال شدند و کارِ دشواری برابر تیم استقلال دارند.

اما شرایط دو تیم برای حضور در این دیدار چندان تفاوتی با یکدیگر ندارد، استقلال با فرهاد مجیدی در شرایط ایده‌آلی قرار دارد و نتایج هفته‌های اخیر، بیانگرِ روند مثبت و صعودی تیم تحت هدایت مجیدی است، اما فولادی‌ها هم در شرایطی پای به این دیدار خواهند گذاشت، که در دو فصلِ اخیر با هدایت جوادِ نکونام، تیمی منسجم و مقتدر شده است و پس از اینکه در فصل گذشته صعود به لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفتند، حالا جز کسب جام، انگیزه دیگری نخواهند داشت.

استقلالی‌ها لیگ بیستم را با 56 امتیاز در جایگاه سومی به پایان رساندند و فولادی‌ها، با کسب 44 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

آبی‌پوشان پایتخت، محمد دانشگر، سید حسین حسینی و فرهاد مجیدی را به علت محرومیت در اختیار ندارند، احمد موسوی به علت ابتلا به کرونا و عارف غلامی به دلیل پارگی رباط صلیبی، از غایبان فینال حذفی خواهند بود، اما فولادی‌ها بدون محروم و مصدوم پای به این دیدار می‌گذراند.

باتوجه به داشته‌های مجیدی، رشید مظاهری سنگربان آبی‌ها در دیدار فینال خواهد بود، دفاع سه نفره استقلالی‌ها را سیاوش یزدانی، محمد دانشگر و محمد نادری تشکیل خواهند داد، دو بال کناری آبی‌ها در سمت راست وریا غفوری و در سمت چپ آبی‌ها، از بین متین کریم‌زاده و بابک مرادی یکی قرار خواهد گرفت، در خط هافبک، احتمالا مثلث مسعود ریگی، آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی را خواهند داشت و مهدی قایدی زوجِ ارسلان مطهری یا سبحان خاقانی خواهد بود، فولادی‌ها هم با همان سیستم معروف ۴-۲-۳-۱ همیشگی در مقابل استقلالی‌ها قرار خواهند گرفت، در نهایت باید دید، آیا استقلال جام را به تهران خواهد آورد یا فولاد مسیر جام را به اهواز تغییر می‌دهد.

انتهای پیام

گزارش از محمدرضا ولی‌زاده

کد خبر: 1106010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =