ناسا برای ماموریت شبیه‌سازی مریخ داوطلب می‌خواهد

ناسا به تازگی اعلام کرده که به دنبال چند مرد و زن داوطلب است تا بتواند برنامه اعزام انسان به مریخ را تا ۱۶ سال دیگر اجرایی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آژانس فضایی آمریکا به دنبال افراد باانگیزه‌ای است که می‌توانند در طرح یک ساله شبیه‌سازی سطح مریخ مشارکت کنند. در این شبیه‌سازی قرار است فضانوردان در یک ماژول ۱۶۰ مترمربعی با عنوان «تپه شنی آلفای مریخ» که توسط شرکت آیکان چاپ سه‌بعدی شده است، به مدت یک سال زندگی کنند.

این طرح شامل سه شبیه‌سازی است که اولین مورد آن سال آینده آغاز خواهد شد و در آن چهار خدمه به مدت یک سال به طور تمام وقت در زیستگاه ساختگی سیاره سرخ زندگی خواهند کرد.

به گزارش ناسا، این زیستگاه چالش‌های یک ماموریت مریخی را از جمله محدودیت منابع‌، خرابی تجهیزات، تاخیر در ارتباطات و سایر عوامل استرس‌زای محیطی را شبیه‌سازی می‌کند. خدمه در این ماموریت یک ساله خود ممکن است در فضا پیاده‌روی کنند، تحقیقات علمی انجام دهند، با واقعیت مجازی کار کنند، روبات‌ها را کنترل کنند و اطلاعات را مخابره کنند.

علاقه‌مندان به شرکت در این طرح باید در محدوده سنی 30 تا 55 باشند، مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های علوم،‌ فناوری، مهندسی و ریاضیات و حداقل دو سال تجربه حرفه‌ای مرتبط داشته باشند. افراد واجد شرایط باید شبیه‌سازی فضانورد پرواز طولانی مدت ناسا را بگذرانند و ملزم به زدن واکسن کووید-۱۹ هستند. البته این افراد به سیاره سرخ نمی‌روند و قرار است فقط در همین طرح شبیه‌سازی شرکت کنند.

در مورد زیستگاه‌ها نیز باید گفت که در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون تگزاس ساخته می‌شوند که شامل ایستگاه‌های کاری، امکانات پزشکی و مکانی برای پرورش گیاهان و تولید غذا می‌شود.

ناسا برای شبیه‌سازی ماموریت مریخ خود داوطلب می‌طلبد

هدف از این ماموریت، ارائه بینش و اطلاعات ارزشمند برای ارزیابی سیستم غذایی در فضا و همچنین نتایج سلامت و عملکرد فیزیکی و رفتاری ماموریت‌های فضایی آینده ناساست.

ناسا همچنین از تحقیقات این شبیه‌سازی برای آگاهی از خطرات احتمالی و منابع برای حمایت از سلامت خدمه و عملکرد ماموریت‌های آینده به مریخ استفاده می‌کند که قرار است فضانوردان برای مدت طولانی در سیاره سرخ زندگی و کار کنند.

چهار خدمه قرار است در اتاق‌خواب‌های مجزا که هر کدام در یک سر زیستگاه قرار دارند، زندگی کنند. در طرف دیگر زیستگاه، ایستگاه‌های کاری، پزشکی و پرورش گیاهان و تولید غذا وجود دارد و یک فضای زندگی مشترک در مرکز نیز برای معاشرت این چهار نفر در نظر گرفته شده است. محل زندگی آنها شامل ترکیبی از مبلمان ثابت و متحرک، نورپردازی قابل تنظیم، کنترل دما و صدا است.

ناسا برای شبیه‌سازی ماموریت مریخ خود داوطلب می‌طلبد

کد خبر: 1106293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =